مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 12:472022-01-29سياسي

باید فاصله وقوع جرم تا اجرای مجازات کاهش یابد


با هدف تأثیرگذاری بیشتر مجازات ها و تحقق امر پیشگیری از وقوع جرم، باید فاصله وقوع جرم تا اجرای مجازات را تا حد امکان کاهش داد.

- ، غلامعلی دهشیری در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد افزود: هر اندازه که مجرم سریعتر به مجازات برسد به همان اندازه تأثیر اهداف اصلاحی مقنن بیشتر می شود و در زمینه پیشگیری از وقوع جرم نیز مؤثر تر واقع خواهد شد.

وی به لزوم اتخاذ تدابیری جهت کاهش محکومان متواری در استان اشاره کرد و بیان داشت: چکیده و عصاره دادرسی در اجرای احکام قطعی محقق می شود بنابراین باید تدابیری اتخاذ شود تا انتهای سلسه دادرسی با دقت، به خوبی و بر اساس مُرِّ قانون انجام شود.

رییس کل دادگستری استان یزد بر اطلاع رسانی از محرومیت استفاده از تأسیسات ارفاقی جهت محکومان متواری تأکید کرد و بیان داشت: اگر محکومان متواری به طور مستقل خود را به دایره اجرای احکام معرفی ننمایند بدون تردید از بستر های استفاده از تأسیسات ارفاقی محروم خواهند شد.

وی، ساز و کار قانونی محدودیت استفاده از خدمات عمومی جهت محکومان متواری را خواستار شد و اظهار داشت: با تشکیل بانک اطلاعات محکومان متواری و ارائه به همه موسسات و مراکز خدمت رسان می توان عرصه را بر این افراد جهت اجرای مجازات تنگ کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید فاصله وقوع جرم تا اجرای مجازات کاهش یابد

باید فاصله وقوع جرم تا اجرای مجازات کاهش یابد