مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 12:022022-01-29پزشكي

عوارض مصرف بی رویه ویتامین ها/تبعات خود درمانی کرونا


مصرف بی رویه ویتامین های محلول در چربی می تواند مشکلات و عوارض جانبی فراوانی را به دنبال داشته باشد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازکمک کننده باشد، اما مصرف خودسرانه ویتامین ها اکیداً ممنوع است و باید توسط پزشک تجویز شود و در غیر این صورت می تواند عوارض زیادی را به دنبال داشته باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص ایجاد عارضه بعد از مصرف خودسرانه ویتامین ها، گفت: خیلی اوقات مردم بر این باور هستند که مصرف ویتامین های محلول در آب بی عارضه است و مشکلی ندارد در صورتی که مصرف بی رویه ی ویتامین سی در بیماران مبتلا به مشکلات کلیوی و گوارشی می تواند بسیار مضر باشد و باعث تشدید مشکلات آنها شود.

یوسف ثانی ادامه داد: مصرف بی رویه ویتامین های محلول در چربی مانند D,E,K,A می تواند مشکلات و عوارض جانبی فراوانی را به دنبال داشته باشد و با توجه به باور غلطی که در بین آحاد جامعه در مورد کم بودن ویتامین دی در تمام ایرانی ها وجود دارد، افراد هشدارها در مورد عدم مصرف خودسرانه این ویتامین را جدی نگرفته و در نتیجه با مصرف بسیار زیاد دچار مشکلات کبدی می شوند.

در حالی که بیماران باید با مراجعه به پزشک و آزمایش خون، میزان کمبود ویتامین خود را متوجه شوند و با مصرف میزان مناسب ویتامین ها از بروز عوارض ناشی از مصرف بیش از حد جلوگیری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارض مصرف بی رویه ویتامین ها/تبعات خود درمانی کرونا

عوارض مصرف بی رویه ویتامین ها/تبعات خود درمانی کرونا