مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 11:322022-01-29سياسي

تشکیل اتاق فکر «سیاست خارجی» به ریاست «امیرعبداللهیان»


اتاق فکر «سیاست خارجی» با حضور 75 نفر از اساتید دانشگاه های کشور در قالب 14 کمیته علمی به ریاست وزیر امور خارجه تشکیل می شود.

- اتاق فکر سیاست خارجی با حضور 75 نفر از اساتید دانشگاه های کشور در قالب 14 کمیته علمی به ریاست وزیر امور خارجه تشکیل می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمبتنی بر اهمیت دادن به نقش اندیشه ورزی و خرد جمعی، حرکت و اقدام مهمی است که می تواند آثار خوبی را در سیاست خارجی کشور به نمایش برساند.

انتخاب اساتید از طیف های متفاوت نیز تاکیدی بر نگاه فراجناحی دولت سیزدهم و اهمیت اندیشه ورزی، مصالح و منافع ملی کشور در دکترین سیاست خارجی است.

امیرعبداللهیان در اولین گام برنامه سیاست خارجی، حاکمیت خردجمعی، اندیشه ورزی و منافع ملی در کنار سه اصل عزت، حکمت و مصلحت عالی نظام را الگوی کار خود قرار داده است.

در نظام نامه اتاق فکر سیاست خارجی 14 کمیته علمی و تخصصی متشکل از 75 نفر از اساتید و متخصصین نیز به عنوان بازوی اتاق فکر در نظر گرفته شده است.

از مهم ترین این کمیته ها نیز می توان به کمیته دیپلماسی اقتصادی، علمی و فناوری هوشمند، کمیته دیپلماسی رسانه ای، فرهنگی، کمیته کشورهای آمریکایی و اروپایی، کمیته شرق و اورآسیا، کمیته هسته ای و انرژی پاک، کمیته دیپلماسی حقوقی و حقوق بشر، کمیته دیپلماسی مقاومت و کمیته آب و رودخانه ها مرزی اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل اتاق فکر «سیاست خارجی» به ریاست «امیرعبداللهیان»

تشکیل اتاق فکر «سیاست خارجی» به ریاست «امیرعبداللهیان»