مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 08:372022-01-29اقتصادي

اهمیت نیروگاه سیریک/ برق پایدار در حاشیه مکران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، تامین خط اعتباری برای ساخت نیروگاه سیریک از دولت قبل مطرح بود، اما پیگیری نشد.

در همین زمینه، توافق نامه ای در اواخر سال 1395 و در زمان وزارت حمید چیت چیان به عنوان وزیر نیروی دولت یازدهم با روسیه امضا شد و پس از کلنگ .

- برای احداث نزدیک به 4000 مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید در هر سال، منابعی بالغ بر 5/3میلیارد یورو صرفا در حوزه تولید برق مورد نیاز است به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، تامین خط اعتباری برای ساخت نیروگاه سیریک از دولت قبل مطرح بود، اما پیگیری نشد.

در همین زمینه، توافق نامه ای در اواخر سال 1395 و در زمان وزارت حمید چیت چیان به عنوان وزیر نیروی دولت یازدهم با روسیه امضا شد و پس از کلنگ زنی مقرر شد تا نیروگاه 1400 مگاواتی (چهار واحد 350 مگاواتی بخار) سیریک هرمزگان با خط اعتباری روسیه به ارزش 2/1میلیارد دلار احداث شود.

رضا اردکانیان، وزیر نیروی دولت دوازدهم نیز چند بار در این زمینه اظهار نظر کرد، اما اهتمام جدی برای پیگیری پروژه های باقی مانده وجود نداشت.

حالا خط اعتباری روس ها برای توسعه نیروگاه سیریک برقرار شده و درباره اهمیت و ظرفیت هایی که قرار است ایجاد شود گزارشی تهیه کرده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت نیروگاه سیریک/ برق پایدار در حاشیه مکران

اهمیت نیروگاه سیریک/ برق پایدار در حاشیه مکران