مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 08:072022-01-29بين الملل

«اوکراین گیت» بایدن/ تشدید تنش ها در اردوگاه غرب علیه روسیه


افشای بخش هایی از محتوای گفت وگوی تلفنی میان رییس جمهور آمریکا و رییس جمهور اوکراین وجوه تازه ای از عمق شکاف های موجود میان آمریکا و متحدانش را به نمایش گذاشته است.

- گروه بین الملل خبرگزاری فارس- آمریکا بازگشته است! این اصلی ترین شعار جو بایدن بعد از در دست گرفتن قدرت در کاخ سفید بود که هدف از طراحی آن به ویژه تأکید بر این بود که دوران پر تنش دونالد ترامپ برای متحدان دو سوی آتلانتیک به سر آمده؛ اما بایدن این روزها در مرکز تحولاتی قرار گرفته که شعار بازگشت او به زحمت معنایی غیر از بازگشت به ترامپیسم را تداعی می کند.

افشای بخش هایی از محتوای گفت وگوی تلفنی جو بایدن با همتای اوکراینی اش ولادیمیر زلنسکی در تماس تلفنی روز جمعه (8 بهمن/ 28 ژانویه) بر سر احتمال حمله قریب الوقوع روسیه به اوکراین علاوه بر شباهت های ظاهری که به ماجرای مشهور به اوکراین گیت در دوران رییس جمهور قبلی آمریکا دارد وجوه تازه ای از عمق شکاف های موجود میان آمریکا و متحدانش- که وجه مشخصه دوران ترامپ بود- را به نمایش گذاشته است.

شبکه خبری سی ان ان در گزارشی به نقل از یک مقام ارشد اوکراین گزارش داده بایدن در این تماس تلفنی اصرار داشته که حمله روسیه به اوکراین قطعی است و ممکن است در ماه فوریه انجام شود اما زلنسکی، اما این دیدگاه بایدن را رد کرده و گفته در حال حاضر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«اوکراین گیت» بایدن/ تشدید تنش ها در اردوگاه غرب علیه روسیه

«اوکراین گیت» بایدن/ تشدید تنش ها در اردوگاه غرب علیه روسیه