مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 05:222022-01-29سياسي

همراهی دولت و مجلس با هم پیمانان/ دستاوردهای مشترک دیپلماسی


دولت و مجلس به صورت مشترک سیاست نگاه به شرق و کشورهای همسو را در دستور کار دارند و آن را راهی برای برون رفت از مشکلات کشور می دانند.

- ، گروه سیاست- زهرا علیدادی: مجلس یازدهم از زمانی که آغاز به کار کرده، تاکیدش بر این بوده است که با اتخاذ تدابیر لازم، مشکلات اقتصادی کشور را مرتفع کند.

در همین راستا، محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در آغازین روزهای کاری مجلس انقلابی، از بسته ای پنج محوری برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم رونمایی کرد که محور پنجم آن مربوط به برنامه مجلس در عرصه سیاست خارجی بود.

رییس مجلس شورای اسلامی در آن مقطع با انتقاد از عملکرد متولیان سیاست خارجی در دولت روحانی، بر اتخاذ راهبرد سیاست خارجی متعادل تاکید کرد و تعامل عزتمندانه با اروپا و ایجاد روابط قوی راهبردی با شرق به ویژه چین و روسیه را راه فعال شدن کانال های اقتصادی کشور به منظور تأمین کالاهای اساسی، مواد اولیه و صادرات محصولات داخلی به کشورهای حوزه جنوب غرب آسیا، آسیای میانه، شبه قاره و شرق آسیا معرفی کرد.

نمایندگان و به ویژه شخص رییس مجلس اقدامات عملی خود را در این راستا انجام دادند و در قالب سفر به کشورهای منطقه و همسایه، گامی در جهت بازسازی روابط ایران با کشورهای همسو برداشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همراهی دولت و مجلس با هم پیمانان/ دستاوردهای مشترک دیپلماسی

همراهی دولت و مجلس با هم پیمانان/ دستاوردهای مشترک دیپلماسی