مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 01:072022-01-28اقتصادي

بازارهای مالی به نام مردم به کام کانال داران!


علیرغم وضعیت بسیار نامطلوب حاکم بر بازار بورس و ارزهای دیجیتال، همچنان سودجویان بسیاری عموما در فضای مجازی به اشکال مختلف، مسیر کسب سود از محل نادانسته های مردم را دنبال می کنند؛ - مردمی که حال غریقی در دریای متلاطم را دارند که برای نجات به هر تخته پاره ای چنگ می زنند.

سودجویان با بهره گیری از ناآگاهی و نداشتن دانش کافی مردم، ترغیب حس طمع کاری مردم، استفاده از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و نمایش یک آینده خیالی با مقدار زیاد پول، استفاده از مدل های مختلف نظیر مدل های پانزی، استفاده از فضاسازی های رسانه که گاهی حتی به صورت هماهنگ شده بین مجموعه ای از این فعالان انجام می شود، استفاده از بازی های رسانه ای-تبلیغاتی مختلف و بسیاری ابزارهای دیگر اشاره کرد.

جالب توجه است که در عمده این بازی ها اکثر مردم دچار ضرر و زیان های مختلف و گاهی بسیار سنگین می شوند و صرفا بازیگران بازار (چه خرد و چه کلان) سودهای سنگینی را به جیب می زنند.

با توجه به گسترش روز افزون تمایل به سرمایه گذاری از طرف مردم و افزایش چشم گیر فعالان واقعی و کاذب در بازارهایی نظیر بورس و ارزهای دیجیتال، گفت وگویی با یکی از فعالان بازار سرمایه در خصوص روش های کلاهبرداری در این بازارها داشتیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازارهای مالی به نام مردم به کام کانال داران!

بازارهای مالی به نام مردم به کام کانال داران!