مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 بهمن 1400 ساعت 17:372022-01-28اقتصادي

راه آهن رشت - انزلی سال آینده تکمیل می شود


با تخصیص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل راه آهن قزوین- رشت- انزلی در بودجه، امیدواریم این مسیر در اواخر سال آینده تکمیل شود.

- به نقل از صدا و سیما، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی گفت: نیاز راه آهن قزوین- رشت- انزلی برای تکمیل حدود 750 میلیارد تومان است که این بودجه در سفر استانی رییس جمهور در اعتبارات سال های 1400 و 401 پیش بینی شده و امیدواریم تا اواخر سال آینده این مسیر ریلی تکمیل شود که قطعاً تکمیل آن، تحول خوبی در حوزه حمل و نقل ریلی استان گیلان در پی خواهد داشت.

وی همچنین نیاز پروژه های راه و راه آهن استان گیلان را حدود 2 هزار و 176 میلیارد تومان دانست و افزود: این اعتبارات برای تکمیل آزادراه های مهمی، چون رودبار، حذف تقاطع های همسطح و رفع نقاط حادثه خیز مورد نیاز است که در بودجه های امسال و سال آینده پیش بینی شده و امیدواریم با تحقق آن، تحول خوبی در حوزه راه و ریل این استان بوجود آید.

قاسمی همچنین در خصوص تکمیل راه آهن سراسری شمال- جنوب و اتصال آن به کریدور ریلی شمال- جنوب گفت: راه آهن شمال- جنوب هم اکنون از بندر عباس تا رشت متصل است و برای اتصال به کریدورها و پیوستن به منطقه قفقاز، روسیه و اروپا نیاز به ساخت 165 کیلومتر راه آهن بین رشت تا آستارا وجود دارد تا در آستارا به راه آهن جمهوری آذربایجان بپیوندد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه آهن رشت - انزلی سال آینده تکمیل می شود

راه آهن رشت - انزلی سال آینده تکمیل می شود