مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 بهمن 1400 ساعت 12:472022-01-28سياسي

ادبیات دفاع مقدس در خارج از مرزها مظلوم است


کارشناس تاریخ شفاهی معتقد است که روایت های دفاع مقدس را به یک امر قدسی درونی تبدیل کردیم در حالی که باید روایتی با مفهوم امر مقدس بیرونی بسازیم چرا که ادبیات دفاع مقدس در خارج از مرزها مظلوم است.

- جواد کامور بخشایش، استاد دانشگاه و کارشناس تاریخ شفاهی در نشست تخصصی جنگ روایت ها در بیانات مقام معظم رهبری همراه با آیین تجلیل از اساتید و برگزیدگان اولین دوره تربیت کارشناس تاریخ شفاهی که شامگاه هفتم بهمن ماه در باغ موزه دفاع مقدس قم برگزار شد، با بیان اینکه جنگ روایت ها ناظر به هویت ملی و معرفت شناسی خاطره است، اظهار کرد: جنگ روایت ها بر سر هویت سازی است، هویت ملی وقتی در تحریف و خطر قرار بگیرد سه مؤلفه دین، زمین و زبان در معرض خطر قرار می گیرد.

وی ادامه داد: هویت ملی ما با هویت دینی آمیخته است و وقتی آیین دچار خطر می شود باید به صورت فرامرزی ایثار و فعالیت کرد و نمونه بارز آن شهدای مدافع حرم هستند.

استاد دانشگاه با اشاره به اینکه روایت ما با هویت ما پیوند کامل دارد و باید به امر روایت معرفت و شناخت داشته باشیم، بیان کرد: نگاه بنده این است خاطره بعد روایی دارد و این بعد روایی در نظام معنایی تعریف خاصی دارد.

امروزه خاطره دفاع مقدس را بر اساس محتوا تعریف می کنیم اما نمی دانیم معنای این خاطره چیست؛ در بیان نوع روایت ها با اختلاف ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادبیات دفاع مقدس در خارج از مرزها مظلوم است

ادبیات دفاع مقدس در خارج از مرزها مظلوم است