مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 بهمن 1400 ساعت 12:372022-01-28بين الملل

تاکید رییس جمهور ازبکستان بر تامین ثبات و امنیت در افغانستان


رییس جمهور ازبکستان در نشست سران کشورهای آسیای مرکزی و هند بر اهمیت اتخاذ تدابیری برای تامین ثبات و امنیت، جلوگیری از تشدید بحران انسانی در افغانستان و پیشبرد طرح های بزرگ زیربنایی در این کشور تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان در نخستین نشست سران کشورهای هند و آسیای مرکزی در سال جاری به صورت ویدئو کنفرانس شرکت کرد.

در این نشست مجازی که به ابتکار نارندرا مودی نخست وزیر هند سازماندهی شده قاسم ژامرت تاکایف رییس جمهور قزاقستان، سادیر جباراف رییس جمهور قرقیزستان، امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان و قربانقلی بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان نیز شرکت کردند.

روسای جمهور آسیای مرکزی چشم انداز تحکیم بیش از پیش روابط سنتی و دوستانه، گسترش همکاری های چند جانبه بین کشورهای منطقه و هند را بررسی و در مورد مسائل مهم بین المللی تبادل نظر کردند.

رییس جمهور ازبکستان در ابتدای سخنرانی خود بر اهمیت این نشست در تعمیق شراکت راهبردی و تشکیل دستور کار جدید برای همکاری های منطقه ای برای آینده تاکید کرد.

میرضیایف با اشاره به اولویت های استراتژیک، پیشنهادات معین را برای پیشبرد همکاری عملی در قالب هند و آسیای مرکزی ارائه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید رییس جمهور ازبکستان بر تامین ثبات و امنیت در افغانستان

تاکید رییس جمهور ازبکستان بر تامین ثبات و امنیت در افغانستان