مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 بهمن 1400 ساعت 12:372022-01-28سياسي

نشست «شیوه تحقیق و تقریب در تفسیر و پژوهش های قرآنی» برگزار شد


نشست علمی پژوهشی «شیوه تحقیق و تقریب در تفسیر و پژوهش های قرآنی» با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در الجزایر و دانشگاه امام صادق (ع) در فضای مجازی برگزار شد.

- به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این نشست پروفسور نورالدین ابولحیه مفسر بزرگ قرآن از الجزایر و رؤسای برخی دانشکده ها و اعضای هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) شرکت کرده و شیوه تفسیری ابولحیه را نقد و بررسی کردند.

نورالدین ابولحیه استاد شیعه شناس دانشگاه باتنه الجزایر در تفسیری که در دست تألیف دارد و تاکنون 6 جلد آن را منتشر ساخته است، کتاب آسمانی قرآن کریم را به شیوه ای موضوعی و در قالب رمان بلند به تفسیر نشسته و نام مجموعه تفسیری خود را سلسله التنزیل و التأویل نهاده است.

این مجموعه در 32 عنوان طراحی شده است و احتمال دارد تعداد مجلدات آن به 40 جلد برسد.

در ابتدای این نشست ابولحیه شیوه تفسیری خود را تشریح کرد و سپس اساتید و دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) و رایزن فرهنگی ایران در الجزایر، طی سخنانی به نقد و بررسی آن پرداخته و پرسش های خود را مطرح ساختند.

ابولحیه در سخنان خود شیوه پژوهشی خود در تفسیر قرآن را تبیین و تأکید کرد: در این مجموعه تلاش شده است بین ظاهر الفاظ قرآن و تفسیر و تأویل آن هماهنگی ایجاد شود و در این راه تفاسیر مختلف مفسران مذاهب اسلامی ارائه و به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست «شیوه تحقیق و تقریب در تفسیر و پژوهش های قرآنی» برگزار شد

نشست «شیوه تحقیق و تقریب در تفسیر و پژوهش های قرآنی» برگزار شد