مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 بهمن 1400 ساعت 12:222022-01-28بين الملل

برنده جایزه صلح نوبل: تنش ها بر سر اوکراین خطر تهدیدات هسته ای را افزایش داده است


بئاتریس فین، مدیر کارزار بین المللی برای نابودی سلاح های هسته ای (ICAN) و برنده جایزه صلح نوبل در سال 2017 میلادی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه هشدار داد که تنش های شدیدی که بین روسیه و ایالات متحده بر سر اوکراین بوجود آمده، - بئاتریس فین، مدیر کارزار بین المللی برای نابودی سلاح های هسته ای (ICAN) و برنده جایزه صلح نوبل در سال 2017 میلادی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه هشدار داد که تنش های شدیدی که بین روسیه و ایالات متحده بر سر اوکراین بوجود آمده، خطر استفاده از سلاح های هسته ای و ایجاد یک فاجعه سیاره ای را بطور قابل توجهی افزایش داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خانم فین که اصالتا سوئدی است و همچنان رهبری این کمپین بین المللی را بر عهده دارد، با اشاره به اختلافات دو قدرت بزرگ هسته ای جهان بر سر اوکراین گفت: هرگونه درگیری که در آن، یک یا چند کشورِ دارای سلاح هسته ای حضور داشته باشد، بسیار خطرناک است.

او با تاکید بر اینکه ضروری است هر دو طرف خویشتن داری کرده و برای آرام کردن اوضاع بکوشند، گفت: در یک محیط امنیتی پرتلاطم، همه چیز می تواند خیلی سریع تشدید شود و از این نگرانم که اوضاع از کنترل خارج شود.

او ضمن ابراز نگرانی ویژه درباره سلاح های هسته ای که در مکان هایی در اروپا بویژه در نزدیکی مرز روسیه نگهداری می شوند، هشدار داد که این خطر وجود دارد ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنده جایزه صلح نوبل: تنش ها بر سر اوکراین خطر تهدیدات هسته ای را افزایش داده است

برنده جایزه صلح نوبل: تنش ها بر سر اوکراین خطر تهدیدات هسته ای را افزایش داده است