مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 بهمن 1400 ساعت 11:322022-01-28سياسي

استمرار ارز 4200 تومانی هدررفت سرمایه هاست


توزیع ارز 4200 تومانی برای واردات کالاهای اساسی فقط موجب هدر دادن ارز کشور بوده و استمرار آن اقتصاد ایران را دچار بحران جدی خواهد کرد.

- روح الله متفکر آزاد نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به فساد موجود در تخصیص ارز 4200 تومانی اظهار داشت: یکی از هدف های دولت سیزدهم حذف ارز 4200 تومانی و اصلاح روند تخصیص آن است زیرا فسادهای زیادی در روند تخصیص آن بوجود آمده است.

وی افزود: همه کارشناسان اقتصادی معتقدند که توزیع ارز 4200 تومانی برای واردات کالاهای اساسی فقط موجب هدر دادن ارز کشور بوده و استمرار آن اقتصاد ایران را دچار بحران جدی خواهد کرد.

عضو هیات رییسه مجلس تصریح کرد: تدبیر اساسی و اطمینان از نحوه جبران اصلاح ارز 4200 مهم تر از حذف و یا اصلاح ارز 4200 تومانی است زیرا ممکن است اشکالات این روند به زندگی مردم صدمه جدی بزند.

متفکر آزاد گفت: دولت باید در نحوه جبران اصلاح تخصیص ارز 4200 تومانی کالاهای مورد نیاز و اساسی مردم را تضمین کند و نباید با اعطای یارانه نقدی که موجب افزایش نقدینگی در کشور می شود مسیر غلطی را برویم.

وی اظهار داشت: دولت باید به مردم اطمینان بدهد که کالاهای اساسی با قیمت مناسب در سبد زندگی آنان قرار گرفته و حذف ارز 4200 تومانی به زندگی مردم صدمه ای وارد نمی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استمرار ارز 4200 تومانی هدررفت سرمایه هاست

استمرار ارز 4200 تومانی هدررفت سرمایه هاست