مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 بهمن 1400 ساعت 11:122022-01-28اقتصادي

آخرین وضعیت چاه های غیر مجاز


در یک دهه گذشته 91 هزار حلقه چاه غیرمجاز در راستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی مسدود و از برداشت غیرمجاز 3.

2 میلیارد مترمکعب آب در سال از دشت های کشور جلوگیری شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ایران در بین 116 کشور از نظر بحران آب در رده چهاردهم قرار دارد که نشان دهنده وضعیت نامناسب آن به لحاظ منابع آب است.

براساس این مطالعات ایران باید در سال 2025 برای حفظ وضع موجود بتواند 112 درصد به منابع آب قابل استحصال خود بیافزاید که این افزایش می تواند از راه های مختلفی از قبیل مدیریت عرضه و تقاضای آب صورت گیرد.

باوجود فشارهای موجود بر منابع آب زیرزمینی، آنها نقش مهمی در حفظ امنیت آب دارند، آب های زیرزمینی با تأمین 36 درصد آب آشامیدنی و 42 درصد آب کشاورزی، منبع اصلی آب شیرین در سطح جهانی است.

یک سوم جمعیت جهان در مناطق تحت تنش آبی زندگی می کنند، در بسیاری از این مناطق آب زیرزمینی، تنها منبع قابل اطمینان آب است.

در ایران 55 درصد برداشت های کشور به منابع زیرزمینی وابسته است، منابع آب زیرزمینی دو ذخیره دارد که شامل ذخیره ایستا حاصل هزاران سال و ذخیره پویا که به صورت انباشت سالانه است، در این میان از یک سو روند افزایش جمعیت و از سوی دیگر کاهش سرانه آب عامل این فشار بر آبهای زیرزمینی بوده، علاوه براینکه میزان بارندگی در بیست سال گذشته 20


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت چاه های غیر مجاز

آخرین وضعیت چاه های غیر مجاز