مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 بهمن 1400 ساعت 10:372022-01-28اقتصادي

4 دلیل عمده نوسان قیمت ها در بازار سهام/ رشد 22 درصدی معاملات خُرد در بورس


بازار سرمایه در هفته ای که روند کاهشی شدیدی را تجربه می کرد، با دستور رییس جمهور مبنی بر اعلام برنامه دولت برای حمایت از بورس، تغییر روند داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس در هفته های گذشته روند نا امیدکننده ای داشت و این مسئله باعث تشدید خروج پول از بورس و رکود در معاملات شد.

تصمیمات کمیسیون تلفیق مجلس درباره بودجه سال 1401 نیز شرایط حاد بورس را وخیم تر کرده بود.

روند معاملات در بازار سرمایه به سمتی می رفت که سهامداران حقیقی در حال خروج از بورس بوده و شاخص کل بورس در سه روز 70 هزار واحد کاهش یافت.

از ابتدای دی ماه سال جاری تا آخرین روز کاری در هفته گذشته، تنها یک روز بازار سرمایه شاهد ورود پول حقیقی ها بوده و در 24 روز پیاپی حدود 9 هزار میلیارد تومان پول از بازار سرمایه خارج شده است.

* بررسی دلایل افت قیمت سهام در هفته اول بهمن بسیاری از کارشناسان 4 دلیل را برای کاهش قیمت سهام در هفته گذشته بیان می کنند.

افت قیمت نمادهای بزرگ بورسی به دلیل کاهش تولید و یا تعطیلی کارخانه های پتروشیمی و فولاد و سیمان به دلیل کمبود گاز به دلیل بالارفتن مصرف خانگی، افزایش مالیات ستانی از محصولات صادراتی خام و نیمه خام پتروشیمی ها، افت قیمت دلار در این هفته و انتشار اخباری پیرامون اصلاح سیاست ارز ترجیحی از مواردی است که بازار سر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 دلیل عمده نوسان قیمت ها در بازار سهام/ رشد 22 درصدی معاملات خُرد در بورس

4 دلیل عمده نوسان قیمت ها در بازار سهام/ رشد 22 درصدی معاملات خُرد در بورس