مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 بهمن 1400 ساعت 09:422022-01-28پزشكي

تاثیر درمان های ضدویروسی در مقابله با سویه اومیکرون


محققان گزارش می دهند که درمان های ضد ویروسی کووید 19 در برابر سویه اومیکرون بهتر از درمان های آنتی بادی عمل می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر از هلث لاین، به گفته محققان، دلیل آن این است که درمان های ضدویروسی برای مختل کردن ساخت پروتیین های مهم ویروس کرونای جدید طراحی شده اند.

مطالعات نشان می دهد از آنجایی که سویه اومیکرون به سویه غالب کووید 19 تبدیل شده است، درمان های ضدویروسی بهتر از درمان های آنتی بادی عمل می کنند.

محققان دانشگاه ویسکانسین آمریکا گزارش دادند که دو داروی ضدویروسی مولنوپیراویر و داروی داخل وریدی رمدسیویر به اندازه انواع قبلی کروناویروس جدید در درمان سویه اومیکرون مؤثر بودند.

محققان مشاهده کردند چهار درمان آنتی بادی همگی در درمان اومیکرون، تأثیر کمتری داشتند، به طوری که آنتی بادی های Eli Lilly و Regeneron به هیچ وجه قادر به درمان ویروس نیستند.

با این وجود، یافته های مربوط به درمان های آنتی بادی به اندازه کافی قطعی بودند که سازمان غذا و دارو آمریکا، مجوز استفاده اضطراری این دو دارو که زمانی پیشگامان درمان آنتی بادی علیه این بیماری بودند، را لغو کرده است.

دکتر ویلیام لانگ ، در این باره می گوید: بیشتر داروهای ضدویروسی در مرحله مهم در توانایی ویروس برای هدایت ساخت پروتیین ها (پاکسلووید) اختلال ایجاد می کنند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر درمان های ضدویروسی در مقابله با سویه اومیکرون

تاثیر درمان های ضدویروسی در مقابله با سویه اومیکرون