مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 بهمن 1400 ساعت 07:072022-01-28اقتصادي

جزییات مصرف برق در 31 استان کشور/ مشوق های وزات نیرو برای مشترکان خانگی کم مصرف


زمینه استفاده از تشویق های نظام تعرفه گذاری جدید برای همه مردم در 3 استان فارس، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد و سایر مشترکان کم مصرف در استان های دیگر کشور مهیا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بسیاری از مشترکان برق خانگی در ایران با رعایت الگوی مصرف برق در رده کم مصرف ها رده بندی می شوند اما تعداد کمی از مشترکان خانگی با مصرف برق فراتر از الگوی تعیین شده ضربات جبران ناپذیری به صنعت برق کشور وارد می کنند.

به استناد آمار به دست آمده ناشی از تحلیل رفتار مشترکان خانگی صنعت برق در کل کشور در سال 1399، میزان 85 درصد از مشترکان برق خانگی کمتر از الگوی مصرف برق از این حامل انرژی ضروری استفاده می کنند.

از طرفی تنها 15 درصد از این مشترکان فراتر از الگوی برق مصرف می کنند که از این تعداد 11 درصد تا 15 برابر الگوی مصرف از برق استفاده کرده و با کمی اصلاح در روند الگوی مصرف برق می توانند به جرگه مشترکان کم مصرف بپیوندند.

در همین رابطه بر اساس محاسبات انجام شده قبوض برق در سال 1399، میزان 50 درصد برق کشور توسط 15 درصد اقلیت پرمصرف استفاده شده که از 84 درصد از این میزان در قالب برق استفاده شده فراتر از الگو مصرف می شود.

    * مردم کدام استان ها به طور کامل جزء مشترکان کم مصرف هستند با توجه به داغ شدن بحث ها پیرامون الگوی مصرف بررسی سهم ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات مصرف برق در 31 استان کشور/ مشوق های وزات نیرو برای مشترکان خانگی کم مصرف

جزییات مصرف برق در 31 استان کشور/ مشوق های وزات نیرو برای مشترکان خانگی کم مصرف