مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 بهمن 1400 ساعت 02:222022-01-27بين الملل

تماس تلفنی بایدن و زلنسکی/ سی ان ان: بایدن حمله روسیه را قطعی دانست


رییس جمهور آمریکا در تماس با همتای اوکراینی خود ضمن تکرار حمایت واشنگتن از کی یف در برابر هرگونه تهاجم خارجی، گفت کاخ سفید در حال بررسی حمایت های اقتصادی بیشتر از این کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کاخ سفید بامداد جمعه از تماس تلفنی جو بایدن رییس جمهور آمریکا با ولودیمر زلنسکی همتای اوکراینی وی خبر داد.

در این بیانیه آمده است: بایدن بار دیگر بر آمادگی آمریکا و متحدان و شرکای خود برای پاسخ قاطع در صورت تجاوز بیشتر روسیه به اوکراین تاکید کرد.

وی همچنین بر تعهد ایالات متحده به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرد .

بر این اساس، بایدن درباره کمک های آمریکا به اوکراین گفت: آمریکا در سال گذشته بیش از نیم میلیارد دلار کمک های توسعه ای و انسانی به اوکراین ارائه کرده است و در حال بررسی حمایت های کلان اقتصادی بیشتر برای کمک به اقتصاد اوکراین در میان فشارهای ناشی از انباشت نظامی روسیه است .

کاخ سفید توضیح داد: بایدن تصریح کرد که با وجود خروج اعضای خانواده پرسنل سفارت آمریکا، این سفارتخانه در کی یف همچنان باز و کاملاً فعال است.

دو طرف در مورد تلاش های دیپلماتیک برای هماهنگی در مورد امنیت اروپا بحث کردند و بر اصل هیچ چیزی در مورد اوکراین بدون اوکراین نخواهد بود تاکید کردند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تماس تلفنی بایدن و زلنسکی/ سی ان ان: بایدن حمله روسیه را قطعی دانست

تماس تلفنی بایدن و زلنسکی/ سی ان ان: بایدن حمله روسیه را قطعی دانست