مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 بهمن 1400 ساعت 16:422022-01-27پزشكي

استقامتی: یک سوم مردم ایران به سندروم متابولیک مبتلا هستند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر علیرضا استقامتی اظهار داشت: سندروم متابولیک مجموعه ای از چند بیماری شامل چاقی تنه ای، فشارخون بالا، - استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بر اساس بررسی های انجام شده در کشور، یک سوم از مردم ایران به سندروم متابولیک مبتلا هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر علیرضا استقامتی اظهار داشت: سندروم متابولیک مجموعه ای از چند بیماری شامل چاقی تنه ای، فشارخون بالا، میزان بالای قند، کاهش چربی خون و افزایش تری گلیسیرید خون است و افرادی که دارای سندروم متابولیک هستند باید واجد سه مورد از این عوامل باشند.

وی افزود: مطالعات نشان می دهند که میزان بستری در بیمارستان، بستری در بخش های مراقبت های ویژه و میزان مرگ و میر در افراد مبتلا به سندروم متابولیک که به کووید19 نیز دچار می شوند، بیشتر از سایر افراد است و دیده شده که 80 درصد میزان مرگ و میر را در این افراد بالا می برد و ممکن است در بسیاری از موارد، این بیماران وقتی در بخش های مراقبت های ویژه بستری می شوند، نیاز به دستگاه های کمک تنفسی داشته باشند.

این فوق تخصص غدد و متابولیسم ضمن تاکید بر لزوم آگاهی رسانی به جامعه در مورد سندروم متابولیک، خاطرنشان کرد: شدت بیماری کووید19 در بیماران سندروم متابولیک، بیشتر است و باید تلاش کنیم ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقامتی: یک سوم مردم ایران به سندروم متابولیک مبتلا هستند

استقامتی: یک سوم مردم ایران به سندروم متابولیک مبتلا هستند