مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 بهمن 1400 ساعت 16:272022-01-27اقتصادي

چشم امید کشاورزان بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور به حمایت دولت


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: چشم امید کشاورزان بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور برای توسعه نوسازی شالیزارها به حمایت دولت است.

- ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: چشم امید کشاورزان بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور برای توسعه نوسازی شالیزارها به حمایت دولت است.

مسعود اسدی پرور در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه شهرستان رشت برزگترین شهرستان برنج خیز کشور است و شخم زمستانه در پنج درصد از اراضی شالیزاری این شهرستان انجام شده است، اظهار کرد: میزان شخم زمستاه در استان گیلان ده درصد است و به دلیل کمی بارش شاهد کاهش شخم زمستانه نسبت به میانگین استانی هستیم.

وی بیان کرد: به همه کشاورزان شهرستان رشت توصیه می کنیم با توجه به شرایط جوی موجود برای انجام شخم زمستانه وارد شالیزارهایشان شوند و از آب باران های موجود برای انجام شخم زمستانه استفاده کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: برای اینکه تولید برنج برای شالیکاران صرفه اقتصادی بیشتری داشته باشد باید میزان تجهیز و نوسازی این اراضی سرعت بیشتری بگیرد.

تاکنون از 62 هزار هکتار اراضی شالیزاری شهرستان رشت فقط 14هزار هکتار تجهیز شده اند و برای مابقی پول و اعتبار لازم در دست نیست تا تجهیز و نوسازی اراضی باقی مانده آغاز شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چشم امید کشاورزان بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور به حمایت دولت

چشم امید کشاورزان بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور به حمایت دولت