مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 بهمن 1400 ساعت 15:272022-01-27پزشكي

«جذام» در ایران حذف شده است


دبیر کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به حذف بیماری «جذام» درکشور، گفت: 95 درصد انسان ها به خاطر ایمنی ژنتیکی هرگز جذام نمی گیرند.

- حسین بیگلری دبیر کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: بیماری جذام یکی از کهن ترین و باستانی ترین بیماری های میکروبی دنیا بوده است.

وی ادامه داد: در گذشته های دور باعث مطرود شدن افراد بیمار و متأسفانه به عنوان بیماری نفرین و گناهکاران شناخته می شد در حال که این بیماری یکی از ضعیف ترین بیماری های واگیر است که برخلاف کرونا و آنفلوآنزا که خیلی مسری هستند، بسیار قابل درمان، کنترل و پیشگیری است.

 دبیر کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در این راستا یکشنبه آخر ژانویه هر سال با احترام به بیماران جذام برای ایجاد حس مطبوع انسانیت در انگ زدایی از این بیماران و همچنین توجه اجتماعی جامعه به بیماران سال های قبل، به عنوان روز جهانی کمک به جذامیان نامگذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: طی سال های اخیر خوشبختانه با تلاش ها و اقدامات درمانی بسیار خوب بیماری جذام در مرحله حذف قرار گرفته و تعداد مواد سالیانه بسیار اندک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«جذام» در ایران حذف شده است

«جذام» در ایران حذف شده است