مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 بهمن 1400 ساعت 12:022022-01-27سياسي

بانکداری غربی، اسلامی تر از بانکداری اسلامی در ایران!


گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدکریم گودرزی؛ سید جمال الدین اسد آبادی: به غرب رفتم اسلام دیدم ولی مسلمان ندیدم و به مشرق برگشتم اسلام ندیدم، - در شرایطی که ما در جنگ اقتصادی هستیم و چند سالی هم هست که رهبر انقلاب در ابتدای سال نو، عناوین متعددی برای رونق تولید و حمایت از کار و دسترنج کارگر و کارفرمای ایرانی بیان می کنند، به هیچ عنوان قابل قبول نیست در سالی که جهش تولید نامگذاری شده تعداد 1460 کارخانه توسط بانک های کشور تعطیل شوند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو ، محمدکریم گودرزی؛ سید جمال الدین اسد آبادی: به غرب رفتم اسلام دیدم ولی مسلمان ندیدم و به مشرق برگشتم اسلام ندیدم، ولی مسلمان دیدم.

شاید ابتدا تصور شود که جمله ی آن مرحوم کمی اغراق آمیز باشد، اما در این مقاله ی کوتاه میخواهیم به بررسی رابطه ی بانکداری نوین و دیدگاه اسلام، و عملکرد نظام بانکی کشور بپردازیم.

اگر میزان سود (بهره) بانکی را در سطح کشور های مختلف بررسی کنیم، می توانیم نمود جمله ی آغازین را در سیستم مالی و بانکی هم مشاهده کنیم.

به طور مثال نرخ سود رسمی ژاپن و سوییس، منفی هستند! به زبان ساده تر، اگر شما مبلغی را در بانک های این دو کشور پس انداز کنید، هر سال به ترتیب 0.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانکداری غربی، اسلامی تر از بانکداری اسلامی در ایران!

بانکداری غربی، اسلامی تر از بانکداری اسلامی در ایران!