مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 بهمن 1400 ساعت 11:022022-01-27سياسي

راهبرد همکاری دولت سیزدهم با روسیه؛ وضعیت فعلی و الزامات بنیادین


سفر آیت الله سید ابراهیم رییسی به مسکو نشان داد، امکان تقویت روابط ایران و روسیه در حوزه های منطقه ای و جهانی وجود دارد.

- سرویس بین الملل خبرگزاری فارس- هادی غلام نیا کارشناس اقتصاد سیاسی بین الملل؛ سفر اخیر سید ابراهیم رییسی به فدراسیون روسیه و دیدار با ولادمیر پوتین، رییس جمهور مقتدر این کشور دارای اهمیت راهبردی و دستاوردهای متعددی بود که زیر بمباران رسانه‎ای برخی جریانات تبلیغاتی غربی و منطقه‎ای تا حد زیادی نادیده گرفته شد و ضرورت آن مورد غفلت قرار گرفت.

واقعیت آن است که روابط جاری دو کشور به ویژه در بُعد اقتصادی بسیار نازل‎تر از ظرفیت‎های موجود در دوسوی دریای خزر می‎باشد.

عدم توسعه یافتگی زیرساخت‎های تجاری به ویژه تکمیل نشدن راهگذر شمال-جنوب در این سال‎ها و ضعف دستگاه های اقتصادی در شناخت بازار روسیه و تامین نیاز به برخی کالاهای اساسی همچون گندم و دانه‎های روغنی از این کشور، از برجسته‎ترین نقاط ضعف روابط اقتصادی دو کشور به شمار می‎رود.

جنبه سیاسی روابط اما درحال پوست اندازی و تحول جدی است و روی کار آمدن سید ابراهیم رییسی در ایران، امیدهای نخبگان سیاسی دو کشور را به بسط و توسعه روابط و مقاوم سازی آن افزایش داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهبرد همکاری دولت سیزدهم با روسیه؛ وضعیت فعلی و الزامات بنیادین

راهبرد همکاری دولت سیزدهم با روسیه؛ وضعیت فعلی و الزامات بنیادین