موضوعات داغ: - ايران استخدام - افزايش حقوق - وانتقالات پرسپوليس - آگهي هاي استخدامي - انتخابات هيات رييسه - دانشگاه آزاد - انتخابات هيات رييسه مجلس - هيات رييسه مجلس - افزايش حقوق بازنشستگان - سيدحسن خميني - حفظ باغ ها - اسكندرلو - درخواست اعاده دادرسي - كسري - سعيد كوشكي جهرمي - فرماندار سابق - شهرداري خوي - شهيد حداديان - واليبال شهرداري گنبدكاووس - پژوهش كرونا - شروط سيزده گانه - به كله - مهاجرت از روستا

مطالب مرتبط:
در جنگ رسانه ای میان ما و دشمن صدای رسای مدّاحان انقلابی کارساز بود
ترویج برهنگی ابزار دشمن در جنگ نرم است
حماسه ششم بهمن آمل سند ولایتمداری مردم انقلابی دیار علویان است
استفاده از تفکرات انقلابی برای پایان دادن به مشکلات مردم
لزوم استفاده از تفکرات انقلابی برای پایان دادن به مشکلات مردم
-200 5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 بهمن 1400 ساعت 07:322022-01-27سياسي

در جنگ رسانه ای میان ما و دشمن صدای رسای مدّاحان انقلابی کارساز بود


در جنگ رسانه ای میان ما و دشمن، در این پیکار و کارزار فرهنگی و رسانه ای که وجود دارد بین جمهوری اسلامی و بین دشمنان، صدای رسای مدّاحان انقلابی کارساز بود؛ - " در جنگ رسانه ای میان ما و دشمن، در این پیکار و کارزار فرهنگی و رسانه ای که وجود دارد بین جمهوری اسلامی و بین دشمنان، صدای رسای مدّاحان انقلابی کارساز بود؛ کار های بزرگی را توانست انجام بدهد؛ این گذشته چهل و چند ساله مدّاحان ما در انقلاب این جوری است.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.

IR"، رهبر معظم انقلاب سوم بهمن ماه در دیدار مداحان اهل بیت علیهم السلام بیاناتی ایراد فرمودند که بازخوانی می شود.

بسم الله الرحمن الرحیمو الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاه و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین و لعنه الله علی اعدائهم اجمعین.

خیلی خوش آمدید برادران عزیز، خواهران عزیز؛ بعد از دو سال جمعی از شما را در این حسینیّه مجدّداً زیارت میکنیم.

یکی از بهترین جلسات ما و شیرین ترین خاطرات اجتماعی و جلساتی ما جلسه ی روز ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) است که هر سال با شما عزیزان داشته ایم؛ گمان میکنم الان 35 سال است که این جلسه هست.

تبریک عرض میکنم ولادت سیّده النّساء (سلام الله علیها)، صدّیقه ی طاهره، فاطمه ی زهرا (سلام الله علیها) را و همچنین ولادت امام بزرگوارمان را.

درباره ی حضرت زهرا (سلام الله علیها) چند جمله ای عرض میکنم به عنوان عرض ارادت، بعد هم چند جمله ای درباره ی مسئله ی مهمّ مدّاحی و هیئت.

البتّه روز ولادت، روز زن هم هست، روز مادر هم هست؛ بانوان محترم از ما گلایه میکنند که این روز را باید به بانوان اختصاص میدادیم؛ حق هم با آن ها است، منتها این جلسه، جلسه ی ریشه دار و سابقه داری است و نمیشود این جلسه را دست کم گرفت؛ باید یک روزی را برای دیدار خانم ها هم ان شاءالله معیّن کنیم.

درباره ی عظمت شأن زهرای اطهر، صدّیقه ی طاهره (سلام الله علیها) زبان ما ها خیلی قاصر و ناقص است؛ قرآن و حدیث صحیح درباره ی این بزرگوار سخن دارد، مدیحه دارد که برای ذهن ما و فکر کوته ما فهم این مدیحه ها هم احتیاج به تأمّل و دقّت دارد.

این روایت را که امام بزرگوار هم یک وقتی نقل کردند که جبرییل بعد از وفات و رحلت پیغمبر بر حضرت زهرا می آمد و نازل میشد، روایت صحیحی است؛ به سند این روایت ما نگاه کردیم؛ سند معتبر و در نهایت اعتبار است و جای هیچ تردیدی نیست که جبرییل می آمد.

عبارت این است: وَ کانَ یَأتی ها جَبرَییلُ علیه السّلام فَیُحسِنُ عَزاءَها عَلَی اَبیها؛ به زبان امروز ما، مرتّب می آمد به حضرت زهرا برای رحلت پیغمبر تسلیت میگفت؛ وَ یُطَیِّبُ نَفسَها؛ آرامش میداد به آن بزرگوار؛ وَ یُخبِرُها عَن اَبی ها وَ مَکانِه؛ خبر میداد که پیغمبر در چه وضعی است، در چه حالی است؛ در عالم برزخ، در محضر حیّ ودود، مقامات عالی پیغمبر را نشان میداد و برای فاطمه ی زهرا (سلام الله علیها) تصویر میکرد؛ وَ یُخبِرُهَا بِما یَکونُ بَعدَها فِی ذُرِّیَّتِها؛ ماجرا های فرزندان حضرت را هم که در آینده پیش می آید -ماجرای امام حسن، ماجرای کربلا، ماجرای ائمّه (علیهم السّلام) و ماجرای حضرت ولیّ عصر (ارواحنا فداه) را- برای حضرت نقل میکرد؛ وَ کَانَ عَلیٌّ علیه السّلام یَکتُبُ ذَلِک؛ (2) امیرالمؤمنین هم می نشست، این ها را مینوشت؛ این خیلی مسئله ی مهمّی است.

بنا به نقل قرآن، جبرییل یک بار در طول تاریخ بر غیر پیغمبری نازل شده: اَرسَلنا اِلَیها روحَنا فَتَمَثَّلَ لَها بَشَراً سَوِیّا؛ (3) اگر مراد از روح -که البتّه این هم محلّ اختلاف است- در ماجرای حضرت مریم، جناب جبرییل (علیه السّلام) باشد، خدای متعال [فقط]یک بار بربه [کسی]غیر پیغمبر جبرییل را فرستاده؛ بقیّه ی ملائکه نازل شده اند و مکرّر اتّفاق افتاده که ملائکه آمده اند؛ [امّا]جبرییل فقط یک بار؛ امّا برای حضرت زهرا: وَ کانَ یَأتی ها جَبرَییل؛ بحث یک بار و دو بار نیست، [بلکه]جبرییل مرتّب می آمد و شرفیاب میشد خدمت حضرت زهرا (سلام الله علیها).

[مدح حضرت]در قرآن، در سوره ی هل أتیٰ هست، در آیه ی تطهیر هست، در آیه ی مباهله هست.

این هایی که حالا تقریباً صریح است درباره ی حضرت زهرا (سلام الله علیها) این آیات است، وَالّا آیات دیگری هم هست که اشاره دارد به آن بزرگوار.

اینکه در سوره ی هل أتیٰ خدای متعال میپردازد به کار فاطمه ی زهرا (سلام الله علیها) و خانواده اش، خیلی چیز مهمّی است؛ این یک پرچمی است که قرآن بر می افرازد، برافراشته میکند بر سر درِ خانه ی فاطمه ی زهرا (سلام الله علیها): اِنَّما نُطعِمُکُم لِوَجهِ اللَّهِ لا نُرِیدُ مِنکُم جَزاءً وَ لا شُکورا؛ (4) کار برای خدا، اخلاص، خدمت بی منّت؛ به چه کسی؟ به یتیم و فقیر و اسیر؛ این اسیر، یعنی اسیر مسلمان بوده؟ بعید است آن وقت اسیر مسلمان [بوده باشد].

خدمت بی منّت؛ این درس است، پرچم فاطمه ی زهرا این است؛ یعنی قرآن این را بزرگ میکند.

یا در آیه ی مباهله: وَ نِساءَنا وَ نِساءَکُم؛ (5) در حالی که اطراف پیغمبر زنان زیادی بودند -همسران پیغمبر بودند، نزدیکان دیگر پیغمبر بودند، شاید آن وقت بعضی از دختران دیگر پیغمبر [هم]بودند-، امّا نِساءنا فقط فاطمه ی زهرا (سلام الله علیها) است؛ برای چه؟ برای مواجهه ی جبهه ی حق با جبهه ی باطل؛ این [طور]است.

فاطمه ی زهرا مظهر این حقایق والا و فوق العاده است.

فضائل حضرت زهرا این ها است.

پیغمبر اکرم در مورد حضرت زهرا تعبیر سَیِّدَهُ نِسَاءِ العالَمین (6) دارد، و سَیِّدَهُ نِساءِ اَهلِ الجَنَّه ؛ (7) که این مهم تر است: سَیِّدَهُ نِساءِ اَهلِ الجَنَّه.

همه ی زن های بهشتی: جناب ساره، جناب آسیه، جناب حوّا، جناب مریم، همه ی این زن های بزرگ تاریخ نِساءِ اَهلِ الجَنَّه هستند دیگر؛ زن های بهشتند؛ این بزرگوار سَیِّدَهُ نِساءِ اَهلِ الجَنَّه است.

این [جور]است.

اصلاً زبان انسان چطور بچرخد تا بتواند این ها را بیان کند و حقّش را ادا کند! اصلاً ذهن ما ها هم خیلی احتیاج به تأمّل و تدقیق دارد تا این حقایق را درک کند.

جامعه، جامعه فاطمی است؛ اثر آن را هم در جامعه داریم مشاهده می کنیم خب اینجا ضمناً برجسته ترین خصوصیّات معلوم شد؛ در آن آیه ی شریفه بحث طهارت و آیه ی تطهیر است که یک مسئله ی فراتر از این حرف ها است؛ در آیه ی هل أتیٰ مسئله ی خدمت بی منّت است؛ در آیه ی مباهله مسئله ی مقابله ی جبهه ی حق و جبهه ی کفر و باطل است؛ این ها است؛ این ها نشانه های مهمّ فاطمه ی زهرا (سلام الله علیها) است؛ و من میخواهم این را عرض بکنم که به توفیق الهی، به فضل الهی بعد از انقلاب، نام مبارک فاطمه ی زهرا نسبت به قبل از انقلاب -که ما یادمان هست- نمیشود گفت ده برابر، شاید ده ها برابر، صد برابر تکرار میشود و برده میشود؛ یعنی جامعه، جامعه ی فاطمی است؛ اثر آن را هم در جامعه داریم مشاهده میکنیم؛ همین خدمت بی منّت را، همین حرکت بسیجی را، همین کار بدون مزد و منّت را شما در دوران دفاع مقدّس یک جور مشاهده میکنید، در دوران حرکت علمی یک جور مشاهده میکنید: کسی نام شهید فخری زاده ها، (8) شهدای هسته ای، دانشمند بزرگ مرحوم کاظمی آشتیانی (9) را نشنفته بود؛ خیلی ها هنوز هم نمی شناسند کاظمی کیست؛ این بزرگانی که در وادی علم وارد شدند کسانی هستند که بدون مزد و منّت، میدان های بزرگ علمی را در این کشور برای این مردم و برای اسلام و جمهوری اسلامی فتح کردند.

این حرکت های جهادی، این اردو های جهادی که در دوره ی سال در جریان است و جوان ها بدون اینکه نامی از خودشان باقی بگذارند می روند، بی مزد و منّت حرکت می کنند، باید این روش ادامه پیدا کند بعد شما ملاحظه کنید در پیشامد های طبیعی مثل سیل، مثل زلزله مردم چطور مشتاقانه می شتابند؛ کجا چنین چیز هایی وجود دارد؟ این همان روش فاطمی است؛ این همان حرکت در جهت انگشت اشاره ی سیّده نساء العالمین است.

لا نُریدُ مِنکُم جَزآءً وَ لا شُکورا؛ این اشاره ی فاطمه ی زهرا (سلام الله علیها) است؛ و در این دو سال اخیر [در مورد]مسئله ی کرونا چه کار ها شد، چه خدماتی انجام گرفت و بدون اینکه نام کسی مطرح باشد، کار های بزرگی انجام گرفت.

این حرکت های جهادی، این اردو های جهادی که در دوره ی سال در جریان است و جوان ها بدون اینکه نامی از خودشان باقی بگذارند میروند، بی مزد و منّت حرکت میکنند، باید این روش ادامه پیدا کند؛ باید فاطمه ی زهرا (سلام الله علیها) اسوه باشد، الگو باشد در همه ی جهات، از جمله در حرکت بزرگ اجتماعی و انقلابی و مبارزاتی ما.

خب درباره ی هیئت و بحث مدّاح؛ در این زمینه بحث زیاد هست، بنده هم در سال های مختلف صحبت های زیادی در این زمینه عرض کرده ام خدمت مدّاحان عزیزمان.

حالا خوشبختانه الان که می آمدم، دیدم اینجا [بین]این کتاب هایی که شما منتشر کرده اید، چند جزوه درباره ی هیئت هست؛ این خیلی خوب است، من ندیده بودم این را که درباره ی هیئت بحث بشود، صحبت بشود؛ خیلی حرف هست در مورد هیئات حسینی.

من حالا یک جمله ی کوتاهی امروز در این زمینه عرض میکنم.

هیئت یک واحد اجتماعی است، یک مجموعه ی اجتماعی است که بر محور مودّت اهل بیت شکل میگیرد؛ محور این اجتماع کوچک یا بزرگ، مودّت اهل بیت (علیهم السّلام) و هدایت به سمت اهداف اهل بیت است؛ حقیقتِ هیئت این است، ماهیّت هیئت یعنی این.

ریشه ی این پدیده هم مال زمان خود ائمّه است؛ صحبت امروز و دیروز نیست؛ هیئت را اصحاب ائمّه تشکیل دادند و آن ها شروع کردند؛ بعد از حادثه ی کربلا دُور هم جمع میشدند.

امام صادق (علیه السّلام) از راوی سؤال میکنند: تَجلِسونَ وَ تُحَدِّثون؟ (10) می نشینید دُور هم، صحبت میکنید، حرف میزنید؟ یعنی مسائل ما را مطرح میکنید؟ او جواب میدهد که بله، این کار را میکنیم؛ یعنی همین مجموعه ی هیئات.

بعد حضرت میفرمایند: اِنَّ تِلکَ المَجالِسَ اُحِبُّها؛ من دوست میدارم این مجالس را.

قربان آن دل! [میفرماید]مجالس شما را دوست میدارم.

اِنَّ تِلکَ المَجالِسَ اُحِبُّها و اَحیوا اَمرَنا؛ (11) مسئله ی ما را زنده نگه دارید.

اَمرَنا در کلمات ائمّه زیاد تکرار میشود؛ یعنی مسئله ی ما -به آن موضوع اساسی و محوری ای که ما بر اساس آن حرکت میکنیم، میگویند امر- حالا ما اگر بخواهیم با تعبیرات امروزی مثلاً عرض بکنیم، اگر چه یک مقداری از آن معنای حقیقی فروکاسته میشود، مثلاً بگوییم راه ما، مکتب ما؛ اَحیوا اَمرَنا یعنی راه ما را زنده نگه دارید، مکتب ما را زنده نگه دارید.

در یک روایت دیگر که این هم در کافی هست، میفرماید که تَزَاوَروا وَ تَلَاقَوا وَ تَذاکَروا اَمرَنا وَ اَحیُوه ؛ (12) این هم همین جور است؛ احیای امر است.

خب بنابراین تاریخچه و ریشه ی این هیئت مال آن زمان است و در تاریخ تشیّع، در طول تاریخ ادامه پیدا کرده، لابد شکل های مختلفی گرفته -که حالا اگر کسانی اهل تحقیق، تحقیق کنند، میتوانند جزییّات بیشتری را پیدا کنند- تا رسیده به زمان ما و در یک برهه هایی کارایی بزرگی هم از خود نشان داده؛ مثل دوران انقلاب.

شما جوان ها یادتان نیست؛ هیئت ها در دوران انقلاب خیلی اثر داشتند؛ [مثل]این نوحه خوانی های عجیب و غریب که در نوار ها در سرتاسر کشور پخش میشد؛ فرض کنید در جهرم یا در یزد نوحه خوان، نوحه خوانده بود، این نوحه غوغا به پا میکرد.

نوحه ی امام حسین [بود]، امّا همه درباره ی انقلاب، درباره ی امام؛ این ها مردم را، انقلاب را حرکت میداد، به انقلاب جان میداد؛ این هیئت ها بودند که این کار را انجام میدادند.

این در دوران انقلاب بود.

بعد ها در دوره ی جنگ هم خب خیلی از شما ها یادتان هست؛ هیئت ها در دوران دفاع مقدّس چه میکردند! این جنازه ی شهدا که می آمد یا جوان ها که میخواستند به سمت جبهه حرکت کنند، میدان دار اصلی و واقعی، هیئت های حسینی بودند؛ امروز هم بحمدالله هیئات به صورت تکثیرشده ای در کشور ما وجود دارند.

این، اصل هیئت.

یک نکته ی مهمّی در باب هیئت هست و آن این است که امام -همان طور که عرض کردم- در این دو روایت میفرمایند: اَحیوا اَمرَنا؛ مسئله ی ما را، مکتب ما را زنده نگه دارید یا زنده کنید.

خب، امروز برای شما که در محیط شیعی، در محیط جمهوری اسلامی، در کشور مسلمان و شیعه نشسته اید، شاید اصلاً خیلی مفهوم نیست آن وقتی که امام صادق میگویند اَحیوا اَمرَنا ، یعنی چه.

در آن دوره ای که امام صادق فرمودند: اَحیوا اَمرَنا، احیای امرِ اهل بیت جزو سخت ترین و خطرناک ترین کار ها بود؛ یک جهاد عظیم بود.

حالا آن زمان هایی که ما در این زمینه زیاد بحث میکردیم، کار میکردیم -که آن حرف های چهل پنجاه سال قبل ظاهراً چاپ شده و در اختیار افراد هست- [توضیح داده ایم.

]زندگی مبارزاتی ائمّه و مبارزه ی اصحاب ائمّه جزو خطرناک ترین ها بود؛ چطور است که همه ی ائمّه به شهادت میرسند؟ چرا امام جواد در 25 سالگی، امام عسکری در 28 سالگی به شهادت میرسند؟ چرا این ها را میکُشند؟ چرا موسی بن جعفر (علیه السّلام) را چند سال به زندان می اندازند و در زندان به شهادت میرسانند؟ زندگی، زندگی مبارزه بود.

در یک چنین شرایطی امام میفرماید: اَحیوا اَمرَنا؛ شما که می نشینید در آن جلسات هیئتی، احیای امر ما را بکنید؛ یعنی امام بزرگ ترین مبارزات را، خطرناک ترین مبارزات را، امام از این ها مطالبه میکند.

پس هیئت جای چیست آقا؟ جای جهاد.

هیئت، کانون جهاد است؛ هیئت، کانون جهاد است؛ جهاد فی سبیل الله، جهاد در راه احیای مکتب اهل بیت، مکتب امام حسین (علیه السّلام)، مکتب شهادت هیئت، کانون جهاد است؛ هیئت، کانون جهاد است؛ جهاد فی سبیل الله، جهاد در راه احیای مکتب اهل بیت، مکتب امام حسین (علیه السّلام)، مکتب شهادت.

خب ائمّه (علیهم السّلام) چه جور جهادی میکردند؟ ائمّه جهاد نظامی که نمیکردند؛ جز معدودی -فقط حضرت امیرالمؤمنین، امام حسن مجتبیٰ و حضرت امام حسین با شمشیر جنگیدند- بقیّه ی ائمّه که با شمشیر نجنگیدند؛ جهادشان چه بود؟ جهاد تبیین .

اینکه همین که بنده مکرّر (13) تکرار میکنم تبیین یا جهاد تبیین، تبیین کنید، روشنگری کنید.

- هیئت، محلّ جهاد تبیین است.

به نظر من از این اَحیوا اَمرَنا این نکته ی بسیار مهم استفاده میشود.

یک نکته ی دیگر در باب هیئت این است که هیئت یک ساختاری است که هم دارای مغز و معنا است، هم دارای تحرّک و پویایی است؛ فقط فکر و معنویّت و درس و تعلیم نیست، تحرّک و پویایی هم در هیئت وجود دارد.

مغز و معنا همان مکتب است؛ تبیین مکتب.

در هیئت ها تبیینِ مکتب میشود.

اینکه عرض میکنیم میشود ، یعنی باید بشود.

طبیعت هیئت این است: هیئت محلّ تبیین است، محلّ بیان است، محلّ بیان مهم ترین مفاهیم معارف اسلامی و معارف علوی است، محلّ پاسخ به سؤال ها است.

امروز جوان های ما سؤال های گوناگونی دارند؛ درباره ی سبْک زندگی سؤال دارند، درباره ی مسائل اصولی سؤال دارند، سؤال [هم]به جا است.

راه مواجهه ی با سؤال، اندیشیدن و پاسخ دادن است؛ این کار باید در هیئات انجام بگیرد؛ مرکز مهمّ این کار همین هیئات است؛ پاسخ به سؤالات فراوان متعدّدی که روزبه روز به وجود می آید.

سؤال ایرادی ندارد، منتها کسی که سؤال دارد بداند که این جهل او و بی اطّلاعی او است که سؤال را به وجود می آورد و ممکن است این را تبدیل کرد به دانش، به علم، به دانایی.

کسی که سؤال دارد، این سؤال موجب این نشود که خیال کند همه چیز وارونه است؛ نه، سؤال باید مطرح بشود، اشکالی هم ندارد، باید پاسخ داده بشود و پاسخش باید در هیئت ها باشد، در مراکز علم و معرفت باشد؛ این، مغز و معنای هیئت است.

پویایی و تحرّک [هم یعنی]استفاده ی از هنر و استفاده ی از مخاطبه ی با مخاطب به صورت نقد.

فرق هنر شما و خیلی از هنر های دیگر این است که شما با مخاطبتان به صورت نقد مواجه میشوید؛ شما با او حرف میزنید، او احساساتش را به شما منتقل میکند؛ یعنی متقابل، به صورت دائم با همدیگر ارتباط دارید؛ این، پویایی هیئت است.

یک پویایی دیگر حرکت کردن در خیابان و کوچه و بازار است با این دسته هایی که راه می افتد.

به قول یکی از برادران اهل ذوق، این حرکت دسته های حسینی، در واقع نماد حرکت امام حسین است از مکّه به کربلا که دارد حرکت میکند؛ حرکت برای جهاد، حرکت در راه خدا.

نکته ی بعدی در باب هیئت این است که گفتیم جهاد تبیین؛ خب پس بنابراین قوام هیئت به جهاد است؛ جهاد یعنی چه؟ جهاد یعنی تلاش در مقابله ی با دشمن؛ هر تلاشی جهاد نیست.

خیلی ها تلاش میکنند، تلاش های علمی زیادی میکنند، تلاش های اقتصادی میکنند که خوب و به جا است، امّا جهاد نیست.

جهاد یعنی تلاشی که هدف گیری در مقابل دشمن در آن وجود داشته باشد؛ این جهاد است.

در اصطلاح اسلامی و منطق اسلامی، جهاد این [کاری]است که در مقابل دشمن انجام میگیرد.

شما [اگر]کار اقتصادی بکنید برای مقابله ی با دشمن، میشود جهاد؛ کار علمی و تحقیقی بکنید برای مقابله ی با دشمن، میشود جهاد؛ حرف بزنید، تبیین کنید برای خنثی کردن وسوسه ی دشمن، میشود جهاد؛ این ها همه جهاد است.

پس مهم این است که ما عرصه ی جهاد را تشخیص بدهیم که در هر زمانی در چه عرصه ای باید جهاد کرد؛ این خیلی مهم است.

آن روزی که دشمن سعی می کند جامعه را در فشار اقتصادی قرار بدهد برای اینکه مردم را در مقابل اسلام، در مقابل نظام اسلامی قرار بدهد، آن روز اگر شما خدمت اقتصادی و اجتماعی به مردم بکنید، جهاد کرده اید در مقابل دشمن اشتباه نکنیم! گاهی اوقات بعضی ها -بنده مکرّر مثال زده ام- مثل کسی که در یک سنگری قرار گرفته، بعد خوابش میبرد، بعد از مدّتی از خواب بیدار میشود، نمیداند دشمن کدام طرف است، دوست کدام طرف است، تفنگ را میگیرد طرف دوست؛ گاهی اوقات این جوری است؛ عرصه های جهاد را بعضی ها نمی شناسند؛ نمیدانند کجا باید حرکت کرد و اصلاً دشمن کدام طرف است، به کدام طرف بایستی نگاه کرد و کجا را آماج حمله باید قرار داد؛ مهم این است.

یک روز میدان، میدان نظامی است مثل دوران دفاع مقدّس، دوران دفاع از حرم؛ اینجا میدان، میدان نظامی است؛ آن روز خیلی ها وظیفه را تشخیص دادند و حرکت کردند و رفتند و وظیفه شان را انجام دادند -البتّه واجب کفایی بود؛ واجب عینی نبود- که البتّه در همین جا هم هیئت ها سنگ تمام گذاشتند که قبلاً عرض کردیم، و بسیاری از این رزمندگان ما و شهدای ما بچّه های هیئت ها بودند که رفتند و به شهادت رسیدند؛ یک روز عرصه ی علم است و جهاد، جهاد علمی است، باید علم را بالا برد؛ یک روز عرصه ی فعّالیّتهای اجتماعی است؛ یک روز عرصه ی خدمات اجتماعی است و خدمت به مردم.

آن روزی که دشمن سعی میکند جامعه را در فشار اقتصادی قرار بدهد برای اینکه مردم را در مقابل اسلام، در مقابل نظام اسلامی قرار بدهد، آن روز اگر شما خدمت اقتصادی و اجتماعی به مردم بکنید، جهاد کرده اید در مقابل دشمن؛ لکن از همه ی این ها مهم تر عرصه ی تبیین و روشنگری است.

اگر روشنگری بود، همه ی این عرصه های گوناگون در وقت خود و جای خود وضعشان روشن خواهد شد و مردان خودشان را پیدا خواهند کرد.

این را من از روی اطّلاع عرض میکنم که امروز انبوهی از رسانه ها -نمیشود شمرد، بخصوص با این وضع فضای مجازی- با هزاران متخصّص: متخصّص هنر، متخصّص رسانه، متخصّص علوم ارتباطات، با پشتیبانی مالی انبوه، با پشتیبانی امنیّتی انبوه در کارند؛ برای چه؟ برای اینکه در نظام جمهوری اسلامی افکار را برگردانند، مذاق ها را برگردانند، ایمان ها را و باور ها را تضعیف کنند، تخریب کنند؛ این [جور]است.

حالا دیگران برای کشور های دیگر چه کار میکنند، آن ها بحث های دیگری است؛ این مطلبی که من عرض میکنم، هدفی است متوجّه به کشور ما، مردم ما، جمهوری اسلامی ما، باور های ما، اعتقادات ما.

هزاران دستگاه دارند در این زمینه کار میکنند با پول های گزاف و پشتیبانی های گوناگون.

خب، این یک حرکت شیطانی است و جبهه ی شیطان است.

مقابل این جبهه ی شیطان چیست؟ جبهه ی جهاد فی سبیل الله؛ جبهه ی جهاد فی سبیل الله.

خب شما در هیئتید دیگر؛ از هیئت خودتان سؤال کنید که در این جهاد کجا قرار دارد؟ عرض ما این است.

این نکته ی دوّمی که عرض کردیم این است: ما از خودمان سؤال کنیم که ما در این جهادی که وجود دارد، در این جنگ بی امانی که وجود دارد بین اسلام و کفر، بین حق و باطل، بین روایت دروغ و حقیقت -این جنگی است بین اینها- ما در کجای این جبهه قرار داریم و حضور داریم؟ این را باید مشخّص کنیم برای خودمان و خاطر خودمان را جمع کنیم.

کجا ایستاده ایم؟ البتّه در تبیین و گسترش آرمان ها مورد نظر است؛ آرمانها، اصول، مبانی اصلی، بیّنات انقلاب؛ این ها بیشتر از همه مورد نظر است، منتها مسائل خُرد سیاسی و اجتماعی هم داخل در این جبهه است و بایستی دنبال کرد.

خب، یک نکته ی دیگر در هیئتها، عنصر منبر، عنصر مدّاحی، عنصر مستمع و مخاطب است؛ این ها از عناصر اصلی اند.

دو ستون مهم و پایدار هیئت عبارت است از آن منبری و واعظ و این مدّاح.

حالا در مورد منبر و منبری، ما عرایضی داریم که جایش اینجا نیست، در وقت خود با مخاطبین خودش عرض خواهیم کرد.

در مورد مدّاحی دو سه نکته من عرض میکنم که مربوط به شما عزیزان ما است: یکی اینکه همین طور که عرض کردیم مدّاحی یک هنر منحصربه فرد است؛ یعنی ما شبیه این را نداریم در جا های دیگر.

جا های دیگر، ابتهال و از این چیز ها هست، امّا با مدّاحی فرق دارد؛ مدّاحی یک هویّت دیگر و یک حقیقت دیگری است و گفتیم نوع رابطه ی مخاطب این هنر و هنرمند، یک نوع خاصّی از رابطه است؛ دل را صفا میدهد؛ دل مخاطب را صفا میدهد و روشن میکند دل او را؛ این اشکی که می بینید جاری میشود، این اشک از دل برمیخیزد.

اشک از دل:
کلید واژه ها: رسانه ای - جنگ رسانه ای - انقلاب - رسانه - جمهوری اسلامی - انقلابی - دشمن - پایگاه اطلاع رسانی - رهبر معظم انقلاب - فرهنگی - اسلامی - جمهوری - میان - اطلاع رسانی - خبرگزاری - الله - بازخوانی - بهمن ماه - برادران - خواهران - بیاناتی - اهل بیت - مداحان - السلام - پایگاه - اطلاع - اعلام - ایراد - دیدار - گذشته

آخرین اخبار سرویس:
واکنش شبکه های فارسی زبان خارجی به سرود سلام فرمانده

فرهنگ سازی؛ حلقه مفقوده سیاست های جمعیتی/ شاخص های سیاست گذاری مطلوب برای جمعیت چیست؟

استخدام شرکت کیان خودرو

پایان کاسبی با سوءاستفاده از مقدسات

استخدام چند ردیف شغلی در آکادمی زبان هفت اقلیم در اصفهان

استخدام آکادمی زبان هفت اقلیم

استخدام کارشناس امور اداری در شرکت فنی و مهندسی آسانسور اوج فراز بیهق

میدان نقش جهان اصفهان؛ چشم نوازی هنر و معماری ایرانی

رشد 80 درصدی پذیرش در مدرسه علمیه فاطمیه(س) مشگین شهر

رییسی: کالاهای ایرانی از جهت استاندارد کاملاً با کالاهای نامدار دنیا رقابت می کنند

استخدام مهندس معمار خانم برای شرکت مهندسی شارومان در تهران

استخدام دو ردیف شغلی برای شرکت آسانسور اوج فراز بیهق در مشهد

استخدام حسابدار آقا برای یک شرکت پخش دارویی و آرایشی در یزد

عکاس باسابقه جنگ درگذشت

رشد 80 درصدی پذیرش در مدرسه علمیه فاطمیه(س) مشکین شهر

استخدام چند ردیف شغلی در شرکت مهندسین مشاور طرح و تحقیقات آب و فاضلاب

روزنامه دولت: اصلاح طلبان از ابتدا هم با مبانی فکری انقلاب همراه نبودند/ گفتار چپ ها در سه پایگاه تولید شد

تنها راه برون رفت از مشکلات شهرها مدیریت جهادی است

عضو فراکسیون کارگری مجلس: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به سرعت در هیئت دولت تصویب شود

با مقصران فروریختن ساختمان متروپل در آبادان برخورد قاطع خواهد شد

برگزاری انتخابات هیات رییسه سال سوم مجلس یازدهم 

این پسر نوجوان 32 سال سن دارد!

مزار شهدای بومهن عطرافشانی شد/ امام جمعه پردیس: کشور باید جوان بماند

استخدام مهندس مکانیک (طراحی و ساخت) در طاها قالب توس در خراسان رضوی

تایید جان باختن 14 تن توسط وزیر کشور/ امروز در آبادان و خرمشهر عزای عمومی است/ نجات 7 تن توسط سگ ها و دستگاه های زنده یاب تاکنون

برای ترویج حجاب باید نقشه های خلاقانه داشت!

شهدا بی ماموریت و صرفا یک نماد نیستند/ تفسیر قرآن را در وجود شهدا پیدا کنیم

روزنامه استخدامی استان قم | چهارشنبه 4 خرداد 1401

روزنامه استخدامی فارس و شهر شیراز | چهارشنبه 4 خرداد 1401

روزنامه استخدامی استان خراسان جنوبی و شهر بیرجند | چهارشنبه 4 خرداد 1401

استخدام مسئول انبار در یک شرکت معتبر در خراسان رضوی

چرا حل مشکلات شهرک اندیشه قزوین زمانبر شد؟

تقویم و اوقات شرعی چهارشنبه چهارم خرداد ماه

فرهنگ سازی؛ حلقه مفقوده سیاست های جمعیتی/ شاخص های سیاست گذاری مطلوب برای جمعیت

قهر لاریجانی با خاتمی و موسوی/ بخش زیادی از جبهه اصلاحات با براندازی مشکلی ندارد

ببینید | آیا مالک ساختمان متروپل آبادان زنده است؟

دیپلمات سابق: مسئولان به الیت های جامعه رجوع کنند

کمک 150 میلیارد تومانی یک خیر برای ساخت بیمارستان در ساوه

غلامرضا شمس ناتری یادواره شهدای هفت روستای بخش مرکزی نوشهر

شرایط پرداخت بدهی دولت به بازنشستگان اعلام شد

با کسی که سوء پیشینه خانوادگی دارد ازدواج کنیم؟

10 جشن شگفت انگیز بین المللی که ممکن است در موردش ندانید!

واکنش سیدحسن خمینی به حادثه «متروپل» آبادان +عکس

ببینید | اولین تصاویر از فردی که پس از 30 ساعت از زیر آوار متروپل بیرون کشیده شد

مجلس زیر سایه سنگین امضای بیش از 200 نماینده ای که از رییسی دعوت کردند، قرار دارد/ مجلس امکان نظارتی خود را از دست داده است

اقدام علیه کودکان در فضای مجازی رصد می شود/ تعامل با پلتفرمهای خارجی برای صیانت از کودکان

«سیسمونی»، قالیباف را ناکام می گذارد؟

8 توصیه برای کار کردن در محیط پرسروصدا

تصمیم فراکسیون انقلاب درخصوص انتخابات هیات رییسه مجلس اعلام شد

ماجرای پرونده قضایی خواننده سرود سلام فرمانده چیست؟

استخدام طراح مکانیکال در شرکت میهن تابلو فجر در تهران

حدیث روز | عاقبت معاشرت با دنیاپرستان

سازمان بودجه مانع اجرای رتبه بندی معلمان!

این طلبه برای 10 نفر شغل ایجاد کرد/ اگر کار نکنم خسته می شوم

با همسرتان درست دعوا کنید

شور چشمی یا چشم زخم چیست؟

استقرار نماینده ثبت اسناد در سیریک /کاهش نیاز به تردد اهالی به مرکز استان و شهر میناب

اظهارات عجیب یک نماینده درباره برجام

قهرمان سازی از کودکان کار ممنوع!

استخدام مدرس آلمانی در آموزشگاه زبان ایرانمهر در تهران

پرده برداری انگلیس از یک خیانت در افغانستان

طلاب و روحانیون نقش مهمی در نظام و انقلاب داشتند/برگزاری کنگره 4 هزار شهید روحانی در قم

استخدام حسابدار و منشی در شرکت صنعتی نصام در تهران

واکنش سخنگوی سازمان ملل درباره ترور شهید حسن صیاد خدایی

قرارداد اجتماعی ؛ توافق مهمی که یک ملت باید داشته باشد

اعتماد متقابل ایران و عمان، سرمایه ی ارزشمند دو کشور

واکنش تند سردار سلامی به ترور شهید صیاد خدایی

خودکشی کودک کار در اتاق/ نجمه چرا خود را حلق آویز کرد؟

فال حافظ/ دیدم به خواب خوش که به دستم پیاله بود

استخدام 3 عنوان شغلی در شرکت اهتمام جم از فارس و بوشهر

نقش مهم زیارت در آیین «هندو»

روابط عمومی ها باید نشاط و امیدواری به جامعه تزریق کنند

رونق کتاب خوانی در مشهد عهد صفوی

افشاگری یک نماینده درباره فساد در متروپل

4 اقدام مهم برای موفقیت در طرح اصلاح یارانه ها

روند کُند انحصارشکنی در آموزش زبان های خارجی

استخدام بازاریاب با حقوق ثابت، پورسانت، پاداش و بیمه در شرکت تاپ طب /اصفهان

استخدام کارشناس توسعه کسب و کار با پاداش، بیمه در تاکسی ماکسیم در قزوین

سربازی همزمان یک پدر و پسر در ایران

نمایشگاه عکاسی، جنگ، طبیعت به مناسبت روز آزادی خرمشهر

چهارم خرداد، روزی مقاومت دزفول زیر موشک بارانِ عراق

چهارم خرداد، روزی مقاومت دزفول زیر موشک باران عراق

شهید روحانی لرستانی که وکیل مردم بود

ریزش برج دوقلوی 10 طبقه «متروپل» در آبادان

استخدام فروشنده حضوری با بیمه، بیمه تکمیلی، پورسانت در البرز

پاسخ دندان شکن رییس ستادکل نیروهای مسلح به ترور شهید صیاد خدایی

عمان؛ شریک تجاری مطمئن ایران از گذشته تاکنون

فال ابجد امروز چهارشنبه 4 خرداد 1401

فال روزانه چهارشنبه 4 خرداد 1401

تصاویر | اولین لحظات آزادسازی خرمشهر

نگاه ویژه به غرب جزیره/ طرح مسکن جوانان قشم از باسعیدو آغاز می شود

شایعات زنده بودن مالک متروپل تکذیب می شود

شایعات زنده بودن مالک متروپل تکذیب می شود

پایان چشم انتظاری شش مجتمع پرورش میگو برای برق دار شدن

برگزاری پویش سلام فرمانده در حاجی آباد

تعداد جانباختگان متروپل به 14 نفر رسید

وزارت خارجه پرونده ترور شهید خدایی را پیگیری می کند

ببینید | تصویر عجیب و هولناک از فاجعه آبادان

پیام امیرعبداللهیان به خانواده شهید صیاد خدایی

اعزام یک فروند هواپیما برای کمک به اطفای حریق در پاکستان

در جنگ رسانه ای میان ما و دشمن صدای رسای مدّاحان انقلابی کارساز بود

در جنگ رسانه ای میان ما و دشمن صدای رسای مدّاحان انقلابی کارساز بود