مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 23:422022-01-26بين الملل

تشکرنجیب میقاتی از سوریه برای کمک به انتقال گاز به لبنان


نخست وزیر لبنان از مقامات دمشق برای کمک به حل بحران کمبود انرژی لبنان با عبور گاز مصر و برق اردن از مسیر سوریه قدردانی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان، امروز چهارشنبه پس از امضای توافقنامه واردات انرژی لبنان با اردن و سوریه، از این دو کشور تشکر کرد.

دفتر نخست وزیری لبنان در توییتر اعلام کرد که میقاتی امروز با صالح الخرابشه   و غسان الزامل وزرای انرژی اردن و سوریه در حضور ولید فیاض وزیر انرژی و آب لبنان دیدار و گفت وگو کرد تا توافقنامه واردات انرژی برای لبنان از اردن با عبور از سوریه امضا کند.

میقاتی گفت: ما از اردن و سوریه برای همکاری در تحقق این پروژه حیاتی برای لبنان که به حل بحران برق در این کشور کمک می کند، تشکر می کنیم.

وی افزود: در شرایط سختی که لبنان با آن مواجه است، این گام به عنوان یک کمک عملی ستودنی برای حل بحران های انباشته ما است و ما نیز مشتاقانه منتظر تکمیل هر چه سریعتر گام های لازم برای رسیدن گاز از مصر هستیم.

لبنان از سال 2019 به دلیل  فروپاشی مالی ناشی از تحریم های محور آمریکایی و بروز مشکل نقدینگی ارزی با مشکلات مختلف گریبانگیر است که یکی از آن کمبود شدید سوخت است تا جایی که خیلی از تاسیسات حیاتی نظیر بیمارستان های این کشور در اثر بحران سوخت و برق مجبور به تعطیلی یا ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکرنجیب میقاتی از سوریه برای کمک به انتقال گاز به لبنان

تشکرنجیب میقاتی از سوریه برای کمک به انتقال گاز به لبنان