مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 21:472022-01-26اقتصادي

109 طرح گاز رسانی در زرقان به بهره برداری رسید


در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی، طرح گاز رسانی به 12 روستا و 97 واحد صنعتی زرقان، امروز با حضور استاندار و مسوولان استانی به بهره برداری رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زرقان، مدیرعامل شرکت گاز فارس در مراسم  بهره برداری از طرح گاز رسانی در زرقان گفت: در این طرح، گاز طبیعی گرمابخش 524 خانه در روستاهای مهمان آباد، مقرب 1و2، دولت آباد، ملک آباد، اکراد، لاهیجی آباد، دژ آباد، صدر آباد،  خیر آباد، فیض آباد و فیروزی شد و 97 واحد تولیدی و صنعتی به شبکه گاز شهری متصل شدند.

حسینی ادامه داد: با اجرای این طرح، توسعه صنایع بزرگ و کوچک شهرستان صنعتی زرقان و امکان تامین گاز نواحی صنعتی شمال شرق شیراز برای بیش از 20 سال فراهم شد.

به گفته حسینی، این طرح با 109 کیلومتر لوله گذاری پلی اتیلن و فلزی، نصب 2 ایستگاه تقلیل فشار و یک دستگاه صاعقه گیر و 61 میلیارد  تومان هزینه اجرا شده است و با افتتاح این طرح ها شهرستان زرقان با ضریب نفوذ 100 درصدی گاز طبیعی، در فهرست شهرستانهای سبز گاز رسانی کشور قرار گرفت.

گفتنی است، حدود 24 درصد از کل واحدهای صنعتی استان فارس، 400 کارخانه و یک شهرک صنعتی با بیش از  90  کارگاه صنعتی و تولیدی در زرقان مستقر است و این شهرستان را به یکی از قطب های صنعتی استان فارس تبدیل کرده  است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

109 طرح گاز رسانی در زرقان به بهره برداری رسید

109 طرح گاز رسانی در زرقان به بهره برداری رسید