مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 20:372022-01-26بين الملل

مرکز سوفان: سفر رییسی به روسیه تهران و مسکو را نزدیک تر می کند


مرکز مطالعات امنیتی مستقر در آمریکا در اشاره به سفر رییس جمهور ایران به روسیه نوشت، دو کشور منافع مشترکی را در مقابله با فشار فزاینده غرب می بینند و در حال مذاکره برای توافق بلندمدت اقتصادی و نظامی مشابه توافق ایران و چین هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مرکز مطالعات امنیتی سوفان مستقر در نیویورک در گزارشی به تحلیل سفر اخیر سید ابراهیم رییسی رییس جمهور اسلامی ایران به مسکو پرداخت و نوشت این سفر دو کشور را به هم نزدیک تر می کند.

  در مقدمه این گزارش آمده است: به دعوت ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران از 19 تا 20 ژانویه از مسکو دیدن کرد.

این دو به مدت سه ساعت با هم دیدار کردند و رییسی در مجلس سفلی قانونگذاری روسیه (دوما) سخنرانی کرد، فرصتی نادر که فقط برای رهبران و افراد نزدیک به کرملین فراهم شده است.

رییسی پیش از عزیمت به مسکو به خبرنگاران گفت این سفر ممکن است نقطه عطفی در روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری ایران و روسیه باشد و در تامین امنیت، روابط اقتصادی و تجاری در منطقه موثر باشد .

مطابق تحلیل سوفان، اظهارات رییسی و برنامه سفر سطح بالا برای این دیدار نشان می دهد که روسیه و ایران به دنبال گسترش روابط خود فراتر از پرونده های دوجانبه شان در سال های اخیر هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز سوفان: سفر رییسی به روسیه تهران و مسکو را نزدیک تر می کند

مرکز سوفان: سفر رییسی به روسیه تهران و مسکو را نزدیک تر می کند