مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 19:572022-01-26سياسي

تعامل والدین با فرزندان با زبانی سازنده باشد


معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه فرزندان احساسات و عواطفی دارند اما از سمتی دیگر آگاهی و درک شان در حد نیاز نیست، خاطرنشان کرد: وظیفه والدین در این مسیر این است که زبان تعامل شان زبانی سازنده باشد در این مسیر گاهی اوقات تند گفتن و تکرار سخن .

- رضاعلی نوروزی، دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درخصوص کنترل والدین بر تربیت فرزندان اظهار داشت: نیاز است این کنترل به گونه ای باشد که اثر سازنده در پی داشته باشد در این راستا یکی مشکلات مان این است زمانی که نیاز به کنترل پیشگیرانه است این اتفاق نمی افتد و پس از آن وقتی اتفاقی رخ داد متوجه می شویم باید کنترل کنیم در صورتی که در آن زمان فایده ای ندارد.

وی ادامه داد: کنترل پیشیگرانه می تواند بسیاری از چالش ها را حل کند اما باید به این نکته نیز توجه کنیم که همه مسائل نیز قابل حل نیست؛ اگر به هر دلیلی فرزندان وارد فضایی شدند که امکان آسیب زدن در آن وجود داشت نیاز است به آن ها آگاهی دهیم و فضا را برای آن ها تبیین کنیم تا با گفت وگو اقناع شوند.

نوروزی با تاکید بر اینکه نکته قابل توجه در بحث تعامل بین والدین و فرزندان این است که در کنار اقناع، زبان به گونه ای باشد که تأثیرگذار باشد، توضیح داد: گاهی اوقات زمانی که والدین ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعامل والدین با فرزندان با زبانی سازنده باشد

تعامل والدین با فرزندان با زبانی سازنده باشد