مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 18:172022-01-26پزشكي

آیا ژن ها در طول عمر انسان تاثیر گذار هستند؟


دانشمندان شواهدی یافتند که نشان می دهد اثرات ژن ها با بیان آن ها در اندام های خاص، از جمله چربی شکم، کبد و ماهیچه های اسکلتی مرتبط است، آنها همچنین دریافتند که تاثیر ژن ها بر طول عمر فراتر از ارتباط آنها با هر بیماری خاص مرتبط با سن است.

- محققان کالج دانشگاهی لندن در مطالعه اخیرشان از نقش گروهی از ژن ها که نقش اساسی در ساخت اجزای سلول های ما دارند و می توانند بر طول عمر انسان نیز تاثیر بگذارند، خبر داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اس تی دی، محققان در مطالعات پیشین مشخص کرده بودند که این ژن ها طول عمر را در موجودات کوچک از جمله مگس های میوه افزایش می دهند و باعث می شوند مگس های میوه 10 درصد بیشتر عمر کنند، اما این اولین بار است که دانشمندان متوجه این ارتباط در افراد نیز شده اند.

دکتر نظیف آلیک (Nazif Alic) از محققان این مطالعه گفت: ما قبلا از نتایج تحقیقات گسترده قبلی دیده ایم که مهار ژن های خاصی که در ساخت پروتیین ها در سلول های ما نقش دارند، می توانند طول عمر را در موجوداتی مانند مخمر، کرم و مگس افزایش دهند.

با این حال در انسان، از دست دادن عملکرد این ژن ها باعث ایجاد بیماری هایی مانند اختلالات رشدی همانند ریبوزوموپاتی (ribosomopathies) می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا ژن ها در طول عمر انسان تاثیر گذار هستند؟

آیا ژن ها در طول عمر انسان تاثیر گذار هستند؟