مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 17:422022-01-26پزشكي

کیت های ایرانی توانایی تشخیص اومیکرون را دارند


مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سلامت وزارت بهداشت، در خصوص مطالب مطرح شده در برخی رسانه ها در مورد کیت های آزمایشگاهی تولید داخل کشور توضیحاتی ارائه داد.

- ، سیامک سمیعی گفت: کیت های تولید داخل کشور که در آزمایشگاه های دانشگاهی شبکه کووید 19 کشور و سایر آزمایشگاه های پزشکی مجاز برای تشخیص و غربالگری کووید 19 مورد استفاده قرار می گیرند، بر اساس نتایج ارزیابی آزمایشگاهی و گزارش آزمایشگاه مرجع کشوری در انستیتو پاستور ایران، توانایی تشخیص واریانت اومیکرون را به همان خوبی واریانت دلتا دارند.

بنابراین نتایج منفی آزمایش تشخیص مولکولی و تشخیص سریع، به خصوص وقتی در مورد افرادی که علائم بالینی دارند ولی نتیجه آزمایش اول آنها منفی می شود برای بار دوم تکرار می شود، می تواند ملاک تشخیص قطعی قرار گیرد.

وی افزود: البته در صورتی که بیمار در سیر بیماری بیش از حد زود و یا دیر مراجعه کند ممکن است نتیجه آزمایش منفی شود.

این احتمال در مورد همه عوامل بیماری زای میکروبی وجود دارد و پزشک معالج در روند تشخیص بالینی و تعیین تکلیف بیمار به آن توجه می کند.

مدیر کل آزمایشگاه های مرجع سلامت وزارت بهداشت همچنین گفت: تا قبل از شیوع وسیع واریانت اومیکرون، یعنی تا زمانی که واریانت دلتا سهم بیشتری در ابتلاء به بیماری داشت، اکثریت مواردی که به دلیل علائم تن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کیت های ایرانی توانایی تشخیص اومیکرون را دارند

کیت های ایرانی توانایی تشخیص اومیکرون را دارند