مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 15:422022-01-26اقتصادي

تجهیز همه زایشگاه های خراسان رضوی به غربالگری شنوایی نوزادان


کارشناس مسئول برنامه غربالگری شنوایی نوزادان در خراسان رضوی گفت: زایشگاه های تمام شهرستان های خراسان رضوی به دستگاه های غربال شنوایی نوزادان مجهز هستند .

- مصومه خاکزادی در گفت وگو با اظهار کرد: آزمایش شنوایی نوزادان اجباری نیست اما بیشتر مادران، این تست را در همان بدو تولد یا در ماه اول پس از ترخیص از بیمارستان انجام می دهند.

کارشناس مسئول برنامه غربالگری شنوایی نوزادان در خراسان رضوی گفت: در دو سال گذشته به خاطر محدودیت های کرونایی، نتوانستیم پوشش خوبی در این برنامه داشته باشیم اما در شش ماه اول امسال با توجه به مشارکت بالای خانواده ها نزدیک به 97 درصد متولدین را پوشش داده ایم.

وی افزود: نتیجه برنامه غربالگری شنوایی نوزادان این است که در حال حاضر می توانیم با جرأت بگوییم که تنها 5 درصد کل متولدین از این برنامه بهره مند نمی شوند و از آنجا که نرخ معلولیت شنوایی یک تا سه در هزار است بنابراین در کل خراسان رضوی در طول سال تعداد بسیار اندکی ممکن است از شناسایی به موقع جا بمانند.

خاکزادی گفت: بنا بر نُرم های جهانی پوشش 97 درصدی با اندکی خطا، به معنای پوشش کامل است و اگر تمام کسانی که تست شنوایی می دهند پیگیری درمان و احیاناً جراحی یا بکارگیری وسایل کمک توان پزشکی، با اطلاعات دریافتی از مدارس استثنایی می توانیم مطمئن باشیم که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیز همه زایشگاه های خراسان رضوی به غربالگری شنوایی نوزادان

تجهیز همه زایشگاه های خراسان رضوی به غربالگری شنوایی نوزادان