مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 15:372022-01-26بين الملل

قطر منابع کافی گاز برای ارسال به اروپا ندارد


منابع آگاه خبر دادند که دوحه نیازمند کمک واشنگتن برای متقاعد کردن مشتریان فعلی اش جهت تغییر مسیر و ارسال گاز به اروپا است، در غیر اینصورت منابع کافی گاز برای ارسال به اروپا ندارد.

- ، منبعی آگاه در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که قطر ظرفیت گاز مازاد کمی برای تغییر مسیر به اروپا دارد و به کمک واشنگتن برای متقاعد کردن مشتریان فعلی دوحه برای تغییر مسیر عرضه گاز طبیعی مایع (LNG) به متحدان آمریکا در صورت اختلال در عرضه گاز توسط روسیه، نیاز دارد.

گفته می شود که موضوع تغییر مسیر گاز در دیدار آتی ببین جو بایدن رییس جمهور آمریکا و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در 31 ژانویه (11 بهمن) مطرح شود.

یکی از محورهای اصلی این دیدار، گفتگو درباره انتقال گاز طبیعی مایع قطر به اروپا در بحبوحه تنش روسیه با اوکراین است تا بدین ترتیب کمبود احتمالی گاز اروپا در صورت بروز تنش شدید با مسکو، جبران شود.

پیشتر و در همین رابطه جن ساکی سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده بود دولت بایدن در حال کار برای شناسایی منابع اضافی گاز برای اروپا از شمال آفریقا، خاورمیانه، آسیا و ایالات متحده در صورت کاهش عرضه گاز توسط روسیه در بحبوحه تنش اوکراین- روسیه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطر منابع کافی گاز برای ارسال به اروپا ندارد

قطر منابع کافی گاز برای ارسال به اروپا ندارد