مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 15:172022-01-26بين الملل

وساطت ایران بین احزاب کُرد عراقی


یک رسانه عراقی به نقل از منابع سیاسی اعلام کرد که یک هیات ایرانی به منظور وساطت میان احزاب کرد عراقی به اربیل رفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، پایگاه خبری بغدادالیوم به نقل از منابع سیاسی مطلع اعلام کرد که ایران به منظور نزدیک کردن رویکردهای احزاب کردی عراق میان آن ها وساطت می کند.

این منابع تاکید کردند که یک هیات ایرانی به اربیل رفته است و با رهبران حزب دموکرات کردستان عراق دیدار و گفت وگو کرده است.

این منابع در ادامه خاطرنشان کردند: هیات ایرانی با رهبران اتحادیه میهنی کردستان نیز دیدار خواهد کرد تا رویکردهای دو حزب دموکرات و اتحادیه میهنی درخصوص انتخاب یک نامزد برای منصب ریاست جمهوری عراق را به هم نزدیک کند.

براساس عرف سیاسی عراق پست ریاست جمهوری این کشور ازآن کردهاست که بر اساس توافقات احزاب کرد در تمامی ادوار گذشته این سمت به یکی از رهبران اتحادیه میهنی کردستان رسیده است و در مقابل حزب دموکرات اداره اقلیم کردستان و ریاست اقلیم را به دست گرفته است.

در انتخابات اخیر عراق با توجه به آرای زیاد حزب دموکرات و تفاوت معنادار آن با آرای دیگر احزاب کرد از جمله اتحادیه میهنی، بحث انتخاب رییس جمهور نیز کمی پیچیده تر از ادوار گذشته شده و اختلافاتی میان دو حزب اصلی کرد یعنی حزب دموکرات و اتحادیه میهنی در این ارتباط ایجاد شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وساطت ایران بین احزاب کُرد عراقی

وساطت ایران بین احزاب کُرد عراقی