مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 14:072022-01-26پزشكي

وزارت بهداشت: ابتلاء 3 روزه افراد به اُمیکرون


به گفته این مقام مسئول، واکسن سینوفارم 86 درصد، آسترازنکا 92 درصد، برکت 98 درصد و اسپوتنیک 100 درصد در پیشگیری از مرگ ناشی از ابتلا فرد به کووید-19 موثر است.

- معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون مانع از ابتلاء فرد به کووید-19 نخواهد شد، بلکه از شدت بیماری خواهد کاست، گفت: حال حاضر سویه غالب در کشور اُمیکرون است و زمان درگیر شدن یک فرد به این سویه به 1/5 تا 3 روز کاهش یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر یونس پناهی در نشست خبری امروز که به صورت حضوری و مجازی در محل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، ضمن بیان این مطلب، تحقیقات در حوزه وزارت بهداشت را امری لازم برای رصد سلامت کشور دانست و افزود: بر این اساس اگر اقدامی در حوزه سلامت اجرایی می شود، بر مبنای تحقیقات شکل بگیرد و در این راستا بر تولید دانش و مرجعیت علمی تاکید می شود.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و دنیا، با بیان اینکه این ویروس از ابتدا تاکنون در جهت بقای خود دستخوش تغییراتی شده است، اظهار کرد: آخرین جهش این ویروس اُمیکرون است.

این سویه بر خلاف سویه دلتا از قدرت انتشار بالایی برخوردار است به گونه ای که سویه دلتا 5 تا 6 روز زمان نیاز داشت تا فرد دیگری را درگیر کند ولی این زمان در سویه اُمیکرون 1/5 تا 3 روز رسیده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت بهداشت: ابتلاء 3 روزه افراد به اُمیکرون

وزارت بهداشت: ابتلاء 3 روزه افراد به اُمیکرون