مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 14:072022-01-26پزشكي

دلیل کوفتگی تاخیری به دلیل ورزش و روش درمان


یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به لزوم توجه به انجام ورزش برپایه اصول علمی با هدف ممانعت از بروز آسیب های جدی فیزیکی، دلیل مواجهه با کوفتگی تاخیری عضلات بعد از انجام فعالیت های ورزشی و ارائه موثرین روش درمان از دیدگاه متخصصان پرداخت.

- دکتر محسن داودی در گفت وگو با ایسنا گفت: کوفتگی یکی از آسیب های عضلانی است که سالها توجه فیزیولوژیست های ورزشی را به خود جلب کرده و به آن کوفتگی عضلانی تاخیری می گویند چون بلافاصله پس از فعالیت های بدنی و ورزشی بروز نمی کند بلکه از چند ساعت تا چند روز بعد از یک جلسه فعالیت بدنی شدید احساس می شود.

او ادامه داد: بسیاری از افرادی که فعالیت منظم ورزشی ندارند به نحوی کوفتگی عضلانی تاخیری را تجربه می کنند و شواهد نشان می دهد که تعداد قابل ملاحظه ای از ورزشکاران مبتدی تنها به دلیل همین عارضه از فعالیت های بدنی دوری کرده یا به دنبال شرایطی هستند که دیگر چنین چیزی را تجربه نکنند.

دبیر هیئت پزشکی ورزشی استان فارس با بیان اینکه این پدیده نه تنها مانع از شرکت ورزشکاران در برنامه های تمرینی می شود بلکه به عنوان یک عامل بازدارنده در نمایش مهارت های ورزشی نقش دارد، گفت: بنابراین جای تعجب نیست که این موضوع مورد توجه خاص پژوهشگران قرار گرفته باشد و هزاران مقاله پژوهشی و تحلیلی در این ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل کوفتگی تاخیری به دلیل ورزش و روش درمان

دلیل کوفتگی تاخیری به دلیل ورزش و روش درمان