مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 13:172022-01-26اقتصادي

توضیحاتی در مورد ورود منابع شرکت گاز به بودجه عمومی


توضیحات مهم مالک شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره ورود 26 هزار میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت دولتی گاز به بودجه عمومی کشور را در ادامه می خوانید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، مالک شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره ورود 26 هزار میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت دولتی گاز به بودجه عمومی کشور در صفحه توییتر خود نوشت : ‏1/ تاسال قبل، کسی در مجلس نمی پرسید که چرا شرکت گاز، 100% درآمد حاصل از فروش و صادرات اتان، پروپان و بوتان (‎#LPG) را خودش هزینه میکند و علاوه بر 14.

5% معمول سهم شرکت ملی نفت، 14.

5% دیگر هم از این محل به نفت میدهد و از مابقی حتی یک ریال هم به بودجه نمی آید ومردم کاملا بی بهره اند.

‏2/ درآمد فروش داخلی و صادرات متان(C1) بعنوان گازطبیعی همواره در ‎#بودجه (تبصره 1 و 14) آمده، اما اتان، پروپان و بوتان (C2,C3,C4) نه؛ این محصولات یا مثل متان، مصداق گاز خروجی از مخزن هستند که باید در تبصره یک در بودجه بیایند یا فرآورده هستند که باید در تبصره14 به منابع اضافه شوند.

‏3/ در 2سال اخیر، وزارت نفت و سازمان برنامه مستندات هزینه کرد این ‎#منبع_نجومی را ارائه نکردند، لذا مجلس در سال1400، از 67همت این درآمد، 7همت را به تبصره14 آورد و امسال نیز از 90همت پیشنهادی 1401، نهایتا مبلغ 26همت (1 میلیارد دلار) با تصویب ‎#کمیسیون_


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحاتی در مورد ورود منابع شرکت گاز به بودجه عمومی

توضیحاتی در مورد ورود منابع شرکت گاز به بودجه عمومی