مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 12:172022-01-26اقتصادي

سرما در اصفهان تا اواسط اسفندمی ماند/بارش های بهمن ماه کم است


معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: فعالیت سامانه های بارشی در این استان و سرچشمه های آبی زاینده رود در بهمن ماه به ویژه در دو هفته ابتدای آن کاهش خواهد داشت.

- با بیان اینکه بارش های بهمن ماه در استان اصفهان نسبت به ماه دی کاهش خواهد داشت، اظهار داشت: کاهش نسبی بارش به ویژه در دو هفته اول بهمن رخ خواهد داشت و این تضعیف سامانه های بارشی بی تردید بر میزان بارندگی استان تأثیر منفی دارد.

او میانگین بارشی استان در دی ماه را طبیعی و در بهمن ماه متمایل به کمتر از حد طبیعی ارزیابی کرد و گفت: بیشترین کمبود بارش بهمن ماه نیز در نیمه غربی و سرچشمه های زاینده رود رخ خواهد داد زیرا بارش ها به طور عمده ماهیت شمالی دارند و سرچشمه های زاینده رود در مقایسه با بلند مدت ماه جاری، بارش کمتری دریافت می کنند.

بارش های زمستان جبران کننده خشکسالی هیدرولوژیک نیست معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه بارندگی ها در اسفند ماه نیز در حد طبیعی (نرمال) است، تصریح کرد: بارش های استان تا پایان زمستان سال جاری امکان جبران کمبود بارندگی پاییز را ندارد.

حاجی بابایی اضافه کرد: انتظار نمی رود که میزان بارش های زمستان جبران کننده کمبود بارندگی پاییز امسال و سال زراعی گذشته (1399-1400) باشد؛ از این رو کماکان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرما در اصفهان تا اواسط اسفندمی ماند/بارش های بهمن ماه کم است

سرما در اصفهان تا اواسط اسفندمی ماند/بارش های بهمن ماه کم است