مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 12:172022-01-26سياسي

شرایط به زیستن باید برای سالمندان فراهم شود


وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به جمعیت حدود 9 میلیون نفر سالمند در جامعه، گفت: در مرحله اول باید شرایط به زیستن برای این افراد فراهم شود.

- ، حجت الله عبدالملکی در یازدهمین جلسه شورای ملی سالمندان کشور بر پیگیری و رسیدگی وضعیت اقتصاد سالمندان، درمان و بیمه تکمیلی سالمندان تاکید کرد.

وی یادآور شد: دبیرخانه شورای ملی سالمندی باید نقش هماهنگی و اندیشه ورزی داشته باشد و در حوزه عملیاتی نیز با نظارت رییس سازمان بهزیستی کشور این روند پیگیری می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در حوزه حقوقی از قوانین بالادستی تا قوانین اجرایی موضوعات مرتبط با سالمندی را پیگیری می کنیم.

عبدالملکی بر حمایت از اقدامات مبتکرانه، نوآورانه و دانش بنیان در حوزه سالمندی تاکید کرد و گفت: باید میزان نیازمندی سالمندان در همه دهک های درآمدی احصاء شود تا بتوانیم برای سالمندان نیازمند برنامه های حمایتی ویژه ارائه کنیم.

وی در بخشی دیگر از این نشست، یکی از نگرانی های اصلی کشور در سال های آینده را کاهش نسبت جوانان به سالمندان و بسته شدن پنجره جمیعتی دانست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: پیشگیری از بسته شدن پنجره و سالمندی جمعیت و مراقبت از سالمندان جامعه باید دو راهبرد اصلی در کشور باشد که البته وظیفه تخصصی شورای ملی سالمن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط به زیستن باید برای سالمندان فراهم شود

شرایط به زیستن باید برای سالمندان فراهم شود