مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 11:572022-01-26سياسي

تاکید بر افزایش پایه حقوق کارگران


یک کارشناس حوزه کار با بیان اینکه در تصمیم گیری برای تعیین دستمزد کارگران باید به مبناهای فنی و تخصصی نظیر تورم، خط فقر و سبد معیشت بیشتر توجه شود، - از نمایندگان کارگران در کمیته مزد و شورای عالی کار خواست تا در جریان تعیین حداقل دستمزد با قدرت و هوشیاری از حقوق کارگران دفاع کنند.

حمید حاج اسماعیلی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: اگر توجه کافی به پرداخت دستمزد مکفی برای کارگران و نیروهای کار نداشته باشیم، ناگزیریم مبالغ سنگین تری را برای درمان و دیگر موضوعات اجتماعی آنها هزینه کنیم.

وی بر ضرورت افزایش پایه حقوق کارگران تاکید کرد و گفت: نمایندگان کارگری باید تلاش کنند تا افزایش روی حداقل دستمزد اعمال شود، در غیر این صورت باید مبلغ بن خواربار و حق مسکن کارگران افزایش یابد تا مجموع آن هزینه های معیشت خانوار را پوشش دهد.

طبعا پرداخت بن نقدی به کارگران بهتر از غیر نقدی است چون همین حالا خیلی از کارگاه ها، مزایای کارگران را نمی دهند و از این مساله سوءاستفاده می کنند، در حالی که مزایا جزو حقوق حداقلی کارگر چه مجرد چه متاهل است.

حاج اسماعیلی تصریح کرد: در تصمیم گیری برای تعیین دستمزد کارگران باید به مبناهای فنی و تخصصی نظیر تورم، خط فقر و سبد معیشت بیشتر توجه شود، لذا نمایندگان کارگری در کمیته مزد و شورای عالی کار باید با قدر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید بر افزایش پایه حقوق کارگران

تاکید بر افزایش پایه حقوق کارگران