مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 11:472022-01-26پزشكي

افزایش خطر ابتلا به سرطان با مصرف فست فود، سیگار و الکل


تغذیه ناسالم (مواد آماده و فست فودها و غذاهایی که در آنها از مواد نگه دارنده استفاده می شود ) مصرف انواع دخانیات، - ایسنا/البرز فوق تخصص خون و سرطان بالغین گفت: تغذیه ناسالم (مواد آماده و فست فودها و غذاهایی که در آنها از مواد نگه دارنده استفاده می شود ) مصرف انواع دخانیات، سیگار و الکل،  برخی از داروها مثل داروهای شیمی درمانی و برخی از عفونت های ویروسی دوران کودکی در بزرگسالی می توانند باعث ایجاد برخی سرطان ها شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر شهاب سهراب خانی با بیان اینکه اگر به سرطان توجه نشود و به مراحل انتهایی برسد بیماری خطرناک و کشنده ای است گفت: با پیشرفت علم و درمان های جدید بسیاری از سرطان ها قابل درمان هستند و هرچه زودتر تشخیص داده شود میزان موفقیت درمان بیشتر و هزینه های درمانی آن کمتر است.

وی ادامه داد: سلول های بدن به صورت طبیعی همواره در حال رشد و تکثیر هستند اما اگر این سلول ها به صورت غیرطبیعی تکثیر شوند و این رشد نا به جا در هر قسمت بدن باشد در آن نقطه سرطان ایجاد می شود.

سهراب خانی ادامه داد: سیستم دفاعی بدن بسیاری از تکثیرهای نا به جا را شناسایی و با آن مقابله می کند اما گاهی برخی از این تکثیرها از سیستم دفاعی بدن فرار می کنند و رشد و تکثیر بیش از حد آنها باعث ایجاد سرطان می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش خطر ابتلا به سرطان با مصرف فست فود، سیگار و الکل

افزایش خطر ابتلا به سرطان با مصرف فست فود، سیگار و الکل