مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 11:372022-01-26اقتصادي

اجرای آزمایشی رمزپول در سال آینده/ ریال در رمزپول به صورت الکترونیکی منتقل می شود


معاون اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی با بیان اینکه در رمزریال اصل پول به صورت الکترونیکی منتقل می شود و نیاز به تسویه بین بانکی نیست، گفت: - محمدرضا مانی یکتا،  درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در توضیح رمزریال ملی اظهارداشت: واژه رمزارزها را مردم این روزها بسیار شنیدند، اما رمزریال موضوع کاملاً متفاوتی از فضای رمزارزهاست.

به بیان بهتر در رمزریال از فناوری زمینه ای رمزارزها یعنی فناوری دفتر کل توزیع شده استفاده می کنیم، اما این امر موضوعی کاملاً متفاوت با حوزه رمزارزهاست.

  این مقام مسئول بانک مرکزی در ادامه با اشاره به وظایف ذاتی بانک مرکزی، تصریح کرد: یکی از وظایف این بانک ارائه بستر لازم برای معرفی ابزارهای پرداخت متعدد و متنوع مورد نیاز مردم است تا این گونه بتوانند سهل تر مراودات و مبادلات مالی و تجاری خود را انجام دهند.

در همین راستا رمزریال (رمزپول) از جمله ابزارهای نوینی خواهد بود که در کنار مابقی ابزارهای پرداخت روزمره مانند کارت بانکی، اینترنت بانک، همراه بانک و غیره از آن استفاده خواهد شد و مردم از این طریق به حساب های خود دسترسی خواهند داشت.

  وی در معرفی رمزریال عنوان کرد: رمزریال شکل دیگری از اسکناس است اما با این تفاوت که به صورت کاملاً دیجیتال در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای آزمایشی رمزپول در سال آینده/ ریال در رمزپول به صورت الکترونیکی منتقل می شود

اجرای آزمایشی رمزپول در سال آینده/ ریال در رمزپول به صورت الکترونیکی منتقل می شود