مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 11:372022-01-26پزشكي

بازگشت رنگ زرد به نقشه کرونایی استان مرکزی


با تغییر رنگ شهرستان های ساوه، فراهان، کمیجان، آشتیان و دلیجان از آبی به زرد، در حال حاضر هفت شهرستان استان مرکزی در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته اند.

- ، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تغییر رنگ دست کم 5 شهرستان از 2 روز پیش تاکنون سرعت بالای چرخش اُمیکرون در استان مرکزی را نشان می دهد.

دکتر سید محمد جمالیان افزود: شهرستان های ساوه، فراهان، کمیجان، آشتیان، دلیجان که تا چند روز پیش در وضعیت آبی قرار داشتند، امروز به وضعیت زرد تغییر رنگ دادند که نشان از میزان بالای خطرپذیری و سرایت بیش از حد تصور ویروس است.

او تاکید کرد: دور از انتظار نیست که شهرستان های زرد استان در هفته ی آتی به رنگ نارنجی و مابقی نیز به رنگ زرد تغییر وضعیت دهند.

وی یادآور شد: پیش از این هم بارها گفته و تاکید شده بود که در صورت غفلت و هر گونه ساده انگاری، سویه اُمیکرون می تواند خسارات جبران ناپذیری را به بدنه استان و کادر بهداشت و درمان و در نهایت به جامعه وارد کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه ضمن تاکید بر آغاز موج ششم بر پایه اُمیکرون گفت: انتظار داریم و پیش بینی می کنیم در اواسط ماه آتی (اسفند ماه) به اوج و قله ی این موج برسیم و تا آن زمان باید به شدت مراقبت و محافظت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت رنگ زرد به نقشه کرونایی استان مرکزی

بازگشت رنگ زرد به نقشه کرونایی استان مرکزی