مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 11:372022-01-26پزشكي

زنگ خطر شیوع امیکرون در مازندران به صدا درآمد


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با حضور نیافتن مردم برای تزریق دوز سوم، زنگ خطر به صدا درآمده است به طوری که عباس آباد به رنگ زرد در آمده و تا آخر هفته، - یا ابتدای هفته آینده ممکن است وضعیت مازندران بدتر شود.

قاسم اویس در گفت وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در مازندران، اظهار کرد: وضعیت واکسیناسیون در مازندران خوب نیست به طوری که تاکنون تنها 35 درصد از دوز سوم تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه باید معادل 60 درصد از جمعیتی که سررسید آن ها رسیده است تزریق انجام می شد، تصریح کرد: در حال حاضر به لحاظ هدف گذاری 25 درصد از واکسیناسیون دوز سوم عقب هستیم چرا که مردم برای تزریق واکسیناسیون مراجعه نمی کنند و با توجه به افزایش موارد بستری و سرپایی، آگاهی بخشی از طریق رسانه ها باید انجام شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ادامه داد: در تزریق واکسن، 20 درصد از لحاظ زمانی نیز عقب هستیم زیرا باید سه هفته قبل مردم تزریق دوز سوم را انجام را انجام می دادند و این زمان را از ما گرفته و این موضوع باعث افزایش بار بیماری می شود.

اویس با اشاره به اینکه با وجود مشارکت خوب واکسیناسیون در دوز اول و دوم اما مشارکت در دوز سوم ضعیف است، تصریح کرد: 97/5 درصد دوز اول و 91 درصد دوز دوم واکسن را تزریق کردند اما مردمی که این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر شیوع امیکرون در مازندران به صدا درآمد

زنگ خطر شیوع امیکرون در مازندران به صدا درآمد