مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 11:272022-01-26اقتصادي

مقایسه الگوی مصرف برق ایران با سایر کشورها/چند درصد مشترکان برق پرمصرفند؟


بررسی شرایط تعیین الگوی مصرف برق کشور از 2 مسیر مقایسه با شاخص سایر کشورها و همچنین میزان مصرف مشترکان خانگی ایرانی از مناسب بودن ارقام مشابه خبر می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، از ابتدای بهمن ماه با توجه به تکلیف نمایندگان مجلس مبنی بر تغییر نظام تعرفه گذاری برق، وزارت نیرو در قالب مصوبه هیئت دولت نسبت به عمل به تکلیف مذکور اقدام کرد و نظام تعرفه گذاری برق را با هدف اصلاح الگوی مصرف دگرگون کرد.

بر اساس جزییات بیان شده در قالب مصوبه برقی هیئت دولت به منظور تغییر در نظام تعرفه گذاری بسیاری از مواد و تبصره های مندرج در این مصوبه به یک مفهوم تحت عنوان الگوی مصرف گره خورده اند.

برای مثال در تبصره 2 ماده 3 مصوبه هیئت دولت قید شده است، با هدف تشویق مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می کنند و مصرف خود را در ماه های گرم نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش می دهند، به میزان کاهش مصرف نسبت به الگوی مصرف یا مصرف دوره مشابه سال قبل، پاداش صرفه جویی در ساعات اوج بحرانی بلامانع است.

با توجه به اهمیت قابل توجه مفهوم الگوی مصرف، تشریح این مسئله می تواند زمینه تحقق هدف وزارت نیرو یعنی اصلاح الگوی مصرف را مهیا کرده و مردم را در جهت استفاده از نظام تشویقی تعیین شده راهنمایی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقایسه الگوی مصرف برق ایران با سایر کشورها/چند درصد مشترکان برق پرمصرفند؟

مقایسه الگوی مصرف برق ایران با سایر کشورها/چند درصد مشترکان برق پرمصرفند؟