مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 11:172022-01-26پزشكي

همه سرماخوردگی ها اومیکرون است/انفجار آمار بستری ها تا 2 هفته آینده


یک متخصص بیماری های عفونی، با اشاره به شیوع سویه اومیکرون در کشور، گفت: همه سرماخوردگی ها را باید اومیکرون تلقی کنیم و نیازی به تست نیست.

- شروین شکوهی در گفتگو با ندارند، تاکید کرد: به دلیل اینکه 50 درصد تست ها با خطا رو به رو می شوند و همچنین با توجه به اینکه افرادی که تست شأن منفی می شود به دلیل اشتباه رخ داده خود را قرنطینه نمی کنند بنابراین نیاز است همه سرماخوردگی ها اومیکرون تلقی شده و مدت لازم را برای قرنطینه طی کنند.

شکوهی با اشاره به اینکه کیت های اومیکرون با دلتا فرقی ندارد، افزود: تست کرونای مبتلایان به اومیکرون هیچ تفاوتی با سویه های دیگر کرونا ندارد و با همان تست کرونا قابل تشخیص است بنابراین اینکه گفته می شود اومیکرون نیاز به تست خاصی دارد اشتباه است.

رییس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم گفت: افزایش آمار مبتلایان روزانه در آمریکا و کشورهای اروپایی نشان می دهد شیوع اومیکرون بسیار بالا است بنابراین لازم است مجدد به منظور حفظ سلامت مردم محدودیت ها اجرایی شود و تا زمانی که مدارس حضوری است، مسافرت ها برقرار، سینماها باز هستند و شرایط عادی تلقی شود، با افزایش روزانه آمار مبتلایان رو به رو خواهیم بود.

وی اظهار داشت: نباید اومیکرون را ساده گرفت و همین ساده انگاری ها باعث شده آمار مبتلایان یک روزه از سه هزار نفر به 9 ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه سرماخوردگی ها اومیکرون است/انفجار آمار بستری ها تا 2 هفته آینده

همه سرماخوردگی ها اومیکرون است/انفجار آمار بستری ها تا 2 هفته آینده