مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 11:122022-01-26بين الملل

تظاهرات در مکزیک علیه قتل روزنامه نگاران


روزنامه نگاران مکزیکی اعتراضات گسترده ای را برای محکوم کردن کشتار اخیر سه خبرنگار آغاز کردند و خواستار پایان دادن به معافیت از مجازاتی شدند که غالبا باعث شده قتل همکارانشان بی پاسخ بماند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اعتراضات روز سه شنبه به دنبال قتل لوردس مالدونادو ، روزنامه نگار کارکشته در روز یکشنبه به راه افتاد؛ قتلی که حدودا سه سال پس از آنکه مالدونادو این موضوع قتل ها را با آندرس مانوئل لوپز اوبرادو، رییس جمهوری مکزیک مطرح کرد و تاکید کرد که جانش در خطر است، رخ داد.

تصاویر منتشر شده در تلویزیون نشان داد، معترضان در استان مرکزی پوئبلا در خیابان ها گل گذاشته و شمع روشن کردند و پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود من از سانسور عصبانی هستم ، این در حالی است که معترضان در استان شمالی چی واوا روی دیوار نوشتند روزنامه نگاری در خطر است و چهره مالدونادو را نیز نقاشی کردند.

رییس کالج ارتباطات باخا کالیفرنیا گفت: اگر دولت و جامعه کاری انجام ندهند، نه تنها در قتل مالدونادو و دیگران بلکه در کشتن آزادی بیان در مکزیک نیز همدست هستند.

براساس گزارش گروه حقوق بشری آرتیکل 19 (Article 19)، مکزیک یکی از خطرناک ترین کشورهای جهان برای روزنامه نگاران است و حدود 145 خبرنگار بین سال های 2000 تا 2021 میلادی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تظاهرات در مکزیک علیه قتل روزنامه نگاران

تظاهرات در مکزیک علیه قتل روزنامه نگاران