مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 11:022022-01-26پزشكي

«اومیکرون» هم می کشد و هم عوارضش باقی می ماند


ویروس کرونا علاوه بر موارد ابتلا و مرگ ومیر ممکن است سبب بروز عوارض خاص در افراد بهبود یافته شود، حالا شیوع سویه اومیکرون که سرایت پذیری بیشتری دارد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرآنلاین، ویروس کرونا دست بردار نیست، هربار که جهش می کند زمینه شروع پیک دیگری فراهم می شود؛ ایران هم جزو کشورهایی است که پیک های متعدد شیوع این ویروس را تجربه کرده، اما هنوز چند ماهی از فروکش کردن پیک پنجم نمی گذرد که حالا زمزمه های اوج گیری ششمین حمله شنیده می شود، اما این بار خبری از سویه ی آلفا و دلتا نیست، بلکه جهشی موسوم به اومیکرون زمینه ساز پیک جدید شده است.

ویروسی که در بررسی های اولیه نشان داد سرایت پذیری بیشتری از نوع دلتا دارد اما کشندگی آن کمتر است، شاید همین ویژگی سبب ساز نوعی سهل انگاری شده است، طوری که برخی عوارض آن را فقط با یک سرماخوردگی ساده مقایسه می کنند، این درحالی ست که هادی یزدانی،معتقد است اومیکرون نه تنها با یک سرماخوردگی تفاوت دارد بلکه عوارض بلند مدت آن می تواند مانند سایر سویه های کرونا مشکلات زیادی را برای بیماران از جمله مشکلات تنفسی، ریزش مو و حتی در مواردی بروز سکته قلبی و مغزی ایجاد کند.

آقای دکتر ویژگی بارز سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون چیست؟ سرایت پذیری این ویروس نسبت به سایر سویه ها بیشتر است، اما نسبت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«اومیکرون» هم می کشد و هم عوارضش باقی می ماند

«اومیکرون» هم می کشد و هم عوارضش باقی می ماند