مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 09:322022-01-26سياسي

اشتغال زایی یکی از ظرفیت های ایجاد بنادر خشک است


مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به موضوع بنادر خشک اظهار داشت: بحث بنادر خشک در گذشته نیز مطرح بوده است و اساس آن این ایده بود که بارانداز مربوط به کالاها از یک منطقه محدود در ساحل دریا که مسائل رطوبت و گرمای هوا را دارد به مرکز کشور و خارج از محدوده بندرگاهی منتقل شود و زمانی که کالاها بارگیری می شود به طور مستقیم به بندر و کشتی منتقل شود تا آنجا معطلی نداشته باشند.

وی ادامه داد: برای واردات نیز به همین صورت یعنی به جای اینکه کالاها با هزینه های گزاف در بنادر بمانند، به این محدوده بیایند و به مسائل آن رسیدگی شود.

طغیانی با بیان اینکه در این طرح گمرک در مناطق مختلف مستقر می شود و همان کار و فضایی که در بنادر وجود دارد در قسمت های داخل کشور برنامه ریزی و سرمایه گذاری می شود، توضیح داد: چند سال قبل وزارت راه و شهرسازی ایده بنادر خشک را با ایده مراکز لجستیک ادغام کرد و در این راستا طبقه بندی شامل شهر، دهکده و پارک لجستیک داشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای اصفهان و شرق آن دهکده لجستیک کنار راه آهن پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: در این ایده کالاها به منطقه می آید و بسته بندی، پخش، توزیع و یا انبار می شوند؛ یعنی فضای انبار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغال زایی یکی از ظرفیت های ایجاد بنادر خشک است

اشتغال زایی یکی از ظرفیت های ایجاد بنادر خشک است