مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 08:172022-01-26سياسي

اشتغال زایی یکی از ظرفیت های ایجاد بنادر خشک است


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت موضوع بنادر خشک گفت: بنادر خشک فضایی با اشتغال زایی بالا هستند به این دلیل که مکانیزاسیون زیادی نیاز ندارد و اغلب کارها با نیروی کار انسانی پیش می رود.

- مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به موضوع بنادر خشک اظهار داشت: بحث بنادر خشک در گذشته نیز مطرح بوده است و اساس آن این ایده بود که بارانداز مربوط به کالاها از یک منطقه محدود در ساحل دریا که مسائل رطوبت و گرمای هوا را دارد به مرکز کشور و خارج از محدوده بندرگاهی منتقل شود و زمانی که کالاها بارگیری می شود به طور مستقیم به بندر و کشتی منتقل شود تا آنجا معطلی نداشته باشند.

وی ادامه داد: برای واردات نیز به همین صورت یعنی به جای اینکه کالاها با هزینه های گزاف در بنادر بمانند، به این محدوده بیایند و به مسائل آن رسیدگی شود.

طغیانی با بیان اینکه در این طرح گمرک در مناطق مختلف مستقر می شود و همان کار و فضایی که در بنادر وجود دارد در قسمت های داخل کشور برنامه ریزی و سرمایه گذاری می شود، توضیح داد: چند سال قبل وزارت راه و شهرسازی ایده بنادر خشک را با ایده مراکز لجستیک ادغام کرد و در این راستا طبقه بندی شامل شهر، دهکده و پارک لجستیک داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغال زایی یکی از ظرفیت های ایجاد بنادر خشک است

اشتغال زایی یکی از ظرفیت های ایجاد بنادر خشک است