مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 08:122022-01-26اقتصادي

کمبود باران و کاهش تولید زعفران در کشور


میزان تولید زعفران ایران در سالهای گدشته حدود 450 تن بود که امسال به 200 تن کاهش یافت.

- مسئول کمیته فراوری شورای ملی زعفران ایران گفت: کمی بارندگی دراستان های زعفران خیز کشور به ویژه خراسان شمالی و جنوبی کاهش 70درصدی داشت که باعث شد که درعرضه وتقاضا تاثیر عمده داشته باشد.

علی حسینی در گفت و گو با ایرنا افزود: میزان تولید زعفران ایران در سالهای گدشته حدود 450 تن بود که امسال به 200 تن کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه شناسنامه دارکردن مزارع زعفران تاثیر عمده ای در تولید دارد گفت: اجرای این طرح به عنوان مطالبه شورای زعفران ایران بود و در دو استان خراسان به عنوان پایه اجرا شد اما متاسفانه موضوع پیگیری نشد و شورای زعفران مجبور شد از مطالبه خود دست بردارد.

حسینی به سابقه کشت زعفران در استان فارس اشاره کرد و اظهار داشت: فارس قدمت بسیار طولانی در تولید زعفران دارد، در شهرستان کازرون کشت زعفران با جدیت دنبال می شود و هر سال بخشی از مزارع که با کمبود آب مواجه هستند به زیرکشت زعفران برده می شود و عملکرد خوبی هم دارد.

حسینی ادامه داد: شورای عالی کشت زعفران به مدت سه سال در شهرستان های سپیدان، کازرون، مرودشت، استهبان حضور یافت و با کشاورزان این مناطق بحث آموزش، فرآوری و کشت را درمیان گداشت و اکنون طی سالهای اخیر با توجه به آموزش هایی که در اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود باران و کاهش تولید زعفران در کشور

کمبود باران و کاهش تولید زعفران در کشور